רשימת קיצורי מקלדת

שבוע הספר במושבות - יוצרים משלנו

שבוע הספר במושבות - יוצרים משלנו

השנה החליטו בספרייות בנימינה וגבעת עדה לחגוג את שבוע הספר תוך הצבת זרקור על היצירות והיוצריים המקומיים. "הקהילה שלנו עתירה בכישרון, ואין מקום כמו הספרייה והתזמון של שבוע הספר לתת להם את הבמה להציג את יצירותיהם" אמרה מנהלת ספריות בנימינה- גבעת עדה, תמר מגן.
 
בספריית בנימינה התארח יאיר ויידה שכתב ספר ילדים קסום לנכדו, ושקד צדוק – רק בת 15 וכבר הוציא ספר על החבר הצמוד שלה. בנוסף הרצה גבריאל אברהם על ספריו "טל שירתי" ו"זכרונות בנימינה".
 
בספריית גבעת עדה התארחו שני סופרים תושבי המקום – דודי אפשטיין ודורית שביט אשר הציגו את ספריהם החדשים. דורית עובדת משרד החוץ ושגרירת ישראל בארגנטינה לשעבר, נתנה לקהל הצצה אל עולם הדיפלומטיה על חוויותיה ומגוון הארצות שביקרה בהן, וספרה "דיפלומט בחצאית" מאגד את כל הסיפורים המעניינים, חלקם אף מנקודת מבט משעשעת. דודי מורה ומחנך בכפר הנוער "אלוני יצחק" סיפר על ספרו "ג'ונתן בלובשטיין בארץ הקודש" המתאר את חוויותיו של צעיר יהודי ממלבורן אשר מבקר בירושלים עיר הקודש למטרת עניינים משפחתיים, ועובר טלטלה שגורמת לו לצאת למסע חדש עם עצמו.
 
"אנו גאים לתת במה לפעילות של יוצרים ואמנים תושבי המקום, ולהפגישם עם הקהילה המקומית. הספרייה היא חלק חשוב מאוד בתרבות הקהילה ועם השנים יותר ויותר מפגשים קהילתיים, מעבר לקריאת ספרים, מתכנסים בתוכה" אמרה מגן.
 
מנהלת אגף חק"ר, מוניק ווקנין: "בעולמנו אנו כשאנו מחוברים יותר למסכים שבוע זה הינו בעל ערך רב, חיבור לדף ולמילה המודפסת, חיבור לסוגות בספרות ובעולם הספר. השנה הזרקור הינו על יצירה מקומית נתברכנו בתושבים מוכשרים ששיתפו אותנו בחוויות האישות בתהליך הכתיבה ובדרך ליצירה המופלאה. תודה לתמר מגן מנהלת הספריה בנימינה גבעת עדה על ההובלה ועל מפגשי התרבות לאורך השנה בכלל ובשבוע זה בפרט".
 
ביום שישי האחרון חגיגות שבוע הספר הגיעו לרחוב המייסדים בבנמיניה שם נהנו המבקרים הרבים מהפנינג חגיגי וממבחר ספרים במחירים מיוחדים לרגל החגיגה.
קרדיט תמונה: מועצה מקומית בנימינה גבעת עדה