רשימת קיצורי מקלדת

תכנית התחדשות עירונית הופקדה

בשורות לתושבי גבעת חן והמושבה בנימינה: תכנית התחדשות עירונית הופקדה

לאחר שנים ארוכות של תכנון השבוע הפקידה הועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה את תוכנית התחדשות עירונית לשכונת גבעת חן. ההפקדה תפורסם להתנגדויות הציבור למשך 60 יום. "שנים לאחר ההחלטה האמיצה של ידידי פינקי ליזום תכנית עצמאית להתחדשות עירונית, ולאחר חודשים של דיונים תכנוניים וחברתיים, עשרות חוגי בית מפגשים ויכוחים פוליטיים ותהליכים סטוטוריים השלמנו השבוע את השלב הבא" סיפר ראש המועצה איתי ויסברג.
 
גבעת חן, השכונה המערבית של בנימינה הוקמה בשנות ה- 60 במבני שיכונים בגובה של ארבע קומות. מאז שהוקמה ועד היום מצבם הפיזי של הדירות התדרדר מאוד וכך גם המרחב הציבורי והיא נדרשת כבר זמן רב לשיקום ולהתחדשות. בשכונה קיימות 192 יחידות דיור. בשנת 2008 אושרה תכנית להתחדשות השכונה שקודמה על ידי משרד השיכון והמועצה המקומית בנימינה- גבעת עדה ונמצאה כתכנית שאינה כדאית כלכלית.
 
בעקבות כך המועצה המקומית יזמה תכנית חדשה המוסיפה יחידות דיור ומשפרת את התנאים הכלכליים והתכנוניים של השכונה על מנת להבטיח שהפרויקט יצא אל הפועל ושתתבצע התחדשות של גבעת חן ושילוב השכונה במרקם התפקודי והבנוי של בנימינה.
התכנית מתייחסת למאפייני בינוי המתמודדים עם אתגרי ציפוף במרקם כפרי ומציעה בינוי המשלב בניה מרקמית תוך שמירה על חיבור לאופי הבינוי המקומי עד כמה שניתן. התוכנית החדשה זכתה לשבחים רבים ואף זכתה בפרס.
 
לראשונה מתוכננת גבעת חן כשכונה פתוחה לסביבתה, המזמינה באים ויוצאים, וכחלק אינטגרלי מהמערך היישובי.
 
ראש המועצה, איתי ויסברג: "התכנית הנוכחית היא הזדמנות גדולה לבנימינה להרחיב את תמהיל הדירות למגורים בה. אופי הבינוי בה מאפשר מגוון רחב של דירות: דירות פנימיות לעומת דירות הנמצאות על רחוב ראשי, דירות גן ודירות גג, דירות גדולות למשפחות ודירות קטנות למשקי בית קטנים וליחידים ובכך לספק פתרונות לחסכים הגדולים הקיימים בישוב בתחומים של דיור לצעירים בני המקום שלא מוצאים מגורים בבנימינה כמו גם פתרון מזמין לאוכלוסייה הבוגרת".
 
מהנדסת המועצה, שרון פישמן: "התכנון המוצע מקפיד על הבטחת המרחב ציבורי, בנוסף לדירות חדשות הנטועות במרחב ירוק , תוך תכנון מיטבי של הרחוב ושבילי הליכה המאפשרים שימוש ציבורי וקהילתי בתוך המרקם הייחודי של המושבה".
 
נוסיף כי התכנית מוסיפה שטחי ציבור בתחומה, לטובת גני ילדים, פעילות חברתית וקהילתית ושטחים לשימוש עתידי על-פי צרכי האוכלוסייה. המרחב הציבורי מתוכנן כך שיעודד הליכה ברגל, רכיבה על אופניים ושימוש עתידי בתחבורה ציבורית. בשלב הבא המועצה תפעל אל מול רמ"י להשלמת המרכיב הכלכלי של התכנית.
 
"אם איש לא יכשיל את המהלך, בעוד כ 60 יום תהיה לנו תכנית התחדשות עירונית ראויה. אני וחברי להנהלת המועצה נעשה נמשיך לעשות הכל עד שנראה את תושבי השכונה בבתים ראויים עם שכנים חדשים בשכונת גבעת חן המתחדשת כחלק חיוני מבנימינה" הוסיף ויסברג. .
קרדיט תמונה: מועצה מקומית בנימינה גבעת עדה
בתמונה: עובדות המועצה שולחות את הודעות ההפקדה לתושבים