רשימת קיצורי מקלדת

ראש מועצת בנימינה – גבעת עדה במשלחת ראשי ערים לסין

ראש מועצת בנימינה – גבעת עדה במשלחת ראשי ערים לסין
ראש מועצה בנימינה גבעת עדה, איתי ויסברג, ו 11 ראשי רשויות נוספים מכל רחבי הארץ יצאו בשבוע שעבר דרך מרכז השלטון המקומי לסיורי למידה בסין בהזמנת השלטון המקומי הסיני ומימונו. במסגרת הסיור נפגשו ראשי הרשויות עם בכירים בממשל המקומי הסיני ולמדו על שיטות העבודה הנהוגות בסין.
 
"היה סיור עבודה מרתק ומלמד. מדהים לראות ערים שמתמודדות עם מילוני תושבים בסדר מופתי ועם שיטות העבודה מתקדמות הכוללות תשתיות מודרניות ושירות לתושב מהמעלה הראשונה" סיפר ראש המועצה, איתי ויסברג
 
חברי המשלחת בראשות יו"ר השילטון המקומי וראש העיר מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס, פתחו את הביקור בפגישה עם יו"ר ועדת החינוך של העיר בייג'ינג – שמעניק שירותי חינוך ל 24 מיליון תושבים. ראשי הרשויות סיפרו על אתגרי החינוך של הרשויות בארץ והצדדים דנו במנגנוני הניהול של שירותי החינוך.
 
בנוסף נפגשו עם סגנית נשיא השלטון המקומי הסיני וציוותה, ועם קונסול ישראל ד"ר אייל פרופר לסקירה מרתקת על מבנה השלטון המקומי הסיני ברובעים השונים של העיר. המשלחת ביקרה גם בלשכת המסחר של ישראל. "מדובר ברובע תעשייתי של בתי מלאכה ומפעלים מזהמים שהוקפא בזמן והפך למתחם אומנות, מסחר ובילוי" סיפר ויסברג.
 
במהלך הסיור ביקרו חברי המשלחת במרכז החדשנות סין ישראל הממוקם בשנחאי. שם נחשפו להשקעה אדירה של הסינים בחדשנות הישראלית כחלק מרובע חדשנות בינלאומי חדש בשנחאי הכולל חממות טכנולוגיות, חברות ייעוץ, חברות טכנולוגיה בינלאומיות, מוסדות מחקר, מגורים וקיימות. "ישראל הקטנה מככבת במרכז הזה. פארק החדשנות סין-ישראל (שנחאי) הוא פלטפורמה לקידום חילופי הטכנולוגיה בין סין לישראל, בעוד הסינים מצטיינים בביצוע מוקפד של תשתיות בהיקפים הגדולים ביותר בעולם ישראל מייצרת חשיבה פורצת דרך בכל תחום, שילוב מנצח לכל הדעות" אמר ויסברג.
  
  
קרדיט צילום: מועצה מקומית בנימינה גבעת עדה
בתמונות- חברי המשלחת
ועם סגן ראש העיר בייג'ינג הממונה על החינוך.