רשימת קיצורי מקלדת

''תיאטרון עדוּת - לספר כדי לחיות''

''תיאטרון עדוּת - לספר כדי לחיות''
מנציחים את עדויות ניצולי השואה: בתום שנה של עבודה משותפת, השבוע העלו תלמידי חטיבת הביניים באורט הצגת תאטרון מרגשת במיוחד המספרת את סיפור הישרדותם ותקומתם של ניצולי השואה.
 
העבר הולך ומתרחק ועימו הולכים ומתמעטים עדויות חיות לשואה. במשך השנה האחרונה נחשפו תלמידי אורט באמצעות פרויקט תיאטרון עדּות - ”לספר כדי לחיות" לסיפוריהם האישיים של שורדי השואה. הם הסתכלו להם בעיניים ושמעו ממקור ראשון על התלאות, הזוועות והגבורה והתחברו לחוויה האישית של השורדים דרך יצירה אמנותית ודרמה-תרפיה, כתיבה ובימוי.
 
ההצגה שהועלתה השבוע יצאה אל הפועל בהובלת עירית ועזרא דגן שמכשירים את המשתתפים להפיק את ההצגה שמספרת את סיפורם. ההצגה מעניקה לקהל הצעיר והמבוגר, חוויה מרגשת בעלת ערכים חינוכיים ותרבותיים.
 
פרויקט תיאטרון עדות שנכנס בשנת הלימודים האחרונה לחטיבת הביניים באורט, קיים ב- 47 ישובים ברחבי הארץ ופועל מזה 16 שנים. עירית ועזרא דגן שיזמו את הפרויקט הסבירו כי במציאות כיום אנו פוגשים מכחישי שואה הפזורים בכל קצווי העולם. בשל כך חשוב להפיץ פרויקטים אלו למען כל אלו ששרדו, ולזכר הקורבנות.
 
מנהל חטיבת הביניים, רוני צרפתי: "במהלך השנה נפגשו הצעירים עם ניצולי השואה ולמדו להכיר זה את זה. השבוע תגיע לסיומה בהתרגשות מלאכת העשייה. התלמידים ,כעת בשכבת י, והניצולים, שהתבגרו בשנה, יעלו את התוצר הסופי, פרי שיתוף הפעולה בין השורדים לתלמידים.
ראש המועצה, איתי ויסברג: "תלמידי כיתה ט' שנחשפו לעדויות דרך פרויקט חשוב ומרגש ישמרו וינציחו את העדויות האישיות על הבמה למען כולנו ובכך יסייעו בהנצחת הזיכרון. הזמן עושה את שלו. סבים וסבתות הולכים לעולמם ועימם מכורסמים להם זכרונות השואה עלינו בני הדור השני והשלישי של שורדי השואה מוטלת האחריות לזכור ולא לשכוח, עם ישראל חי, לדורותיו.
 
מנהלת מחלקת רווחה, ענת קציר: " תכנית תיאטרון עדות מצליחה באופן מופלא לגשר בין השורדים לבין התלמידים הצעירים, שנרתמו באומץ, מחויבות ואהבה לפרויקט. עבור התלמידים זוהי הדרך הטובה ביותר להתחבר מזווית ראייה אישית להיסטוריה של עמנו, ולשורדי השואה, זה היה המקום לספר את סיפורם האישי.
 
מנהלת אגף חק"ר מוניק ווקנין: "החוויה הרגשית אותה חוו התלמידים תהווה עבורם ציון דרך בזהות האישית, היהודית והציונית שלהם, ותחזק את תחושת השייכות, השותפות וההזדהות עם גורל העם היהודי.
 
תודה לכל השותפים למיזם תודה ענקית לשורדים שהסכימו לשתף אותנו בסיפורם האישי ותודה לכם תלמידים יקרים על היותכם חלק משמעותי בתוכנית".
קרדיט תמונה: מועצה מקומית בנימינה גבעת עדה