רשימת קיצורי מקלדת

שר החינוך ביקר בבית ספר הרים ובכפר הילדים "נווה אלישע" בגבעת עדה

שר החינוך ביקר בבית ספר הרים ובכפר הילדים "נווה אלישע" בגבעת עדה

רגע לפני יום הכיפורים הגיע שר החינוך, רפי פרץ, לראות מקרוב את הדברים הנפלאים שקורים בגבעת עדה. בביקור בבית ספר הרים ובכפר הילדים נווה אלישע, נחשף השר לעוצמתה של נתינה, ערבות ההדדית, השקעה של צוותי החינוך בילדים, לסיפורי ההצלחה המרגשים ולקהילת גבעת עדה שמחבקת את ילדי המוסדות הללו."כל הכבוד לכם על העבודה הנפלאה שאתם עושים פה" סיכם השר את ביקורו בהתרגשות.
 
בית הספר הרים בגבעת עדה הינו בית ספר לתלמידים מתבגרים בגילאי 13-21 על הרצף האוטיסטי. במהלך הביקור השר צפה בהכשרת התלמידים לחיי עבודה, בייצור פרחים מקרמיקה בידי תלמידים המוגדרים בתפקוד נמוך ובתהליך הכשרתם לחיים עצמאיים כאזרחים תורמים לחברה. לאחר מכן שוחח השר עם התלמידים, שאל שאלות הן את התלמידים והן את הצוות, הביע התעניינות אמיתית ביצירותיהם ובתוכניות הלימודים ונהנה מהשיח ומהתשובות.
״אני נפעם מהעשייה שלכם כאן. כל הכבוד על העבודה שאתם עושים פה, הסובלנות המקצועיות וההשקעה בכל תלמיד ותלמיד." אמר שר החינוך הרב רפי פרץ במהלך הסיור והוסיף: "נושא החינוך המיוחד קרוב לליבי, הדבר הראשון שעשיתי כשר חינוך היה להשיג כ-200 מיליון שקל לחינוך המיוחד על מנת שיוכלו לפתוח את השנה כסדרה. אתם מודל ראוי בעיני, נמשיך להשקיע ולטפח מוסדות חינוך כמו אלו שיש בגבעת עדה. עלו והצליחו.״
 
מנהלת בית הספר, אורנית אביבי עידן: "הצוותים החינוכים משקיעים מאמצים ורבים, סבלנות ולב רחב ברמה היומיומית על מנת לאפשר לתלמידם את החינוך הטוב ביותר לו הם זכאים. התלמידים שיתפו את השר מאורחות חייהם, בפעילויות הרבות המתקיימות בבית הספר ונראה כי שני הצדדים הפיקו תועלת מהשיח המשותף. צוות בית הספר שיתף את השר הן בהצלחות, בתהליכי הלמידה המורכבים ובאתגרים העומדים בחיי היום יום. תודה רבה לשר שכיבד את בית הספר בביקור זה."
 
לאחר מכן שר החינוך הרב רפי פרץ ביקר בכפר הילדים "נווה אלישע" בגבעת עדה, מסגרת חוץ ביתית לכ-60 ילדים וילדות בסיכון, מייסודו של המפעל להכשרת ילדי ישראל. במהלך ביקורו התארח השר באחד המשפחתונים בכפר שמשמש בית לזוג הורים ול-12 ילדים וילדות שהופנו אליו על ידי שירותי הרווחה. השר נפגש עם הורי הבית ועם הילדים שגרים במשפחתון ושמע מהם כיצד מתנהלים החיים במשפחה המורחבת, על החוויות שלהם ביחד ועל הקשרים המיוחדים שנוצרים ביניהם.
 
ע' שהתחנך בכפר ב12 שנים האחרונות סיפר בהתרגשות: "הכפר הזה שינה אותי מהקצה אל הקצה. כל מה שהייתי צריך עזרו לי. א' הוסיף: בבית היה לי קשה וחיפשתי מסגרת שתעזור לי ותבנה אותי. פה בכפר הצלחתי".
רוני המשמשת ביחד עם בעלה משפחה עבור 12 ילדים וילדות סיפרה: "זה המקום לתת לילדים האלו אהבה בלתי מותנת, כבוד הדדי. צריך הרבה כוחות אך אים ספק שזה הדבר הכי מדהים שעשיתי ב48 שנות חיי. הכל בטל בשישיםם לעומת הסיפוק הגדול מגידול הילדים".
לאחר מכן נפגש השר עם הצוותים החינוכיים והטיפוליים ועם נציגי הנהלת המפעל להכשרת ילדי ישראל, שמפעיל מסגרות חוץ ביתיות לכ-900 ילדים וילדות בסיכון בכל הארץ, ושמע מהם על הערכים שמנחים אותם בעבודתם ועל הכלים שהם נותנים לילדים כדי שיהיו בוגרים עצמאיים ואחראים.
 
ילדי כפר הילדים מתנדבים פעמיים בשבוע בבית הספר הרים וחונכים תלמידים מבית הספר. זו השנה השניה בה התוכנית פועלת ושני הצדדים ממתינים לשעה זו. במסגרת התוכנית הם אופים ביחד, משחקים משחקי ספורט, עורכים תחרויות. השנה במסגרת ערבות הדדית התוכנית הפכה לחלק מהתוכנית הארצית של עמותת "מחוברים לחיים" ויתווספו לה פעילויות נוספות.
 
שר החינוך הרב רפי פרץ: "תודה על האירוח החם. אני מרגיש חוויה מזככת, לפגוש את הילדים ולראות הנתינה שלכם, הצוותים, למענם. מרגישים שאתם אוהבים את מה שאתם עושים. הורי הבית – לקחתם פסק זמן במהלך חייכם שהחלטתם להקדיש לטובת ילדים וילדות שמגיעים מרקעים לא פשוטים ולתת להם זמן איכות ואיכות חיים. אני שומע את ההתרגשות בדבריכם כאשר אתם מספרים שאתם מקבלים בחזרה אהבה מהילדים. הנתינה שלכם מתחברת היטב עם "ערבות הדדית ואחריות אישית" הנושא השנתי. דלתי פתוחה בפניכם ואשמח לסייע במה שניתן".
 
משה דולב, מנכ"ל המפעל להכשרת ילדי ישראל הודה לשר החינוך על ביקורו וסיכם: "שמחנו לארח את שר החינוך בכפר הילדים ולהכיר לו את הילדים הנפלאים שלנו. אנחנו מודים לשר על האוזן הקשבת ומקווים להמשך שיתוף פעולה למען עתידם של הילדים. תודה לצוותים החינוכיים שעושים לילות כימים כדי לאפשר לילדים שלנו, שהגיעו מרקעים משפחתיים לא פשוטים, לחיות חיים במסגרת חמה, תומכת ואוהבת".
 
מנהלת אגף חק"ר, מוניק וקנין, הציגה בנוסף בפני השר את אתגרי הבינוי של בי"ס הנדיב ואורט בנימינה ואתגר ההסעות. "ביקור השר בגבעת עדה היווה הזדמנות להציג את העשייה החינוכית והערכית בבי"ס הרים ואת עבודת הקודש הנעשת בכפר הילדים. בסיום הביקור נקבע כי לאחר חופשת הסוכות אהיה בקשר עם לשכת השר לבחון התקדמות בנושאים שהוצגו" סיפרה מוניק והוסיפה: "אני מבקשת להודות למנהלת בי"ס הרים ולצוות החינוכי, לנציגת ההורים אילנית ולתלמידים על המפגש המרגש והשיח הפתוח. תודה לעקיבא מנהל כפר הילדים על פתיחת הדלת להכיר מקרוב את העשייה למען ילדי הכפר. ועל השותפות עם הרשות למען ילדי הכפר".
 
 
 
 
 
 
קרדיט תמונה: מועצה מקומית בנימינה גבעת עדה