רשימת קיצורי מקלדת

חוגגים יצירה ישראלית בבנימינה

חוגגים יצירה ישראלית בבנימינה

אלפי אנשים הגיעו במהלך שלושת ימי חול מועד סוכות לחגוג בפסטיבל בנימינה ליצירה ישראלית. "הרגע שבו דני סנדרסון עלה על הבמה ומחא כפיים ללהקת הנוער המצויינת שלנו על שלל שירים שביצעו בכישרון רב ובמקצועיות הוא הרגע שמספר את סיפור הפסטיבל. יצירה ישראלית ארצית במיטבה משתלבת עם היצירה המקומית" אמר ראש המועצה איתי ויסברג.
 
פסטיבל בנימינה ליצירה ישראלית נערך השנה בפעם החמישית ביוזמת המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה ומתנס בנימינה גבעת עדה ובעזרת משרד התרבות והספורט, מפעל הפיס השותפות לקיימות אזורית, ניצנים מרכז המוסיקה בנימינה גבעת עדה, מגמת המוזיקה בביהס אורט ועסקים ואומנים מקומיים. על הפסטיבל ניצחו המפיקה דפנה שייט והמנהל האומנותי מיקי שטיינר.
 
במהלך שלושת הימים נהנו אלפי המבקרים מאומנות מקומית שהוצגה ב"חצרות היוצרים" – 24 אמנים שהציגו את פרי יצירותיהם בארבע חצרות ברחבי בנימינה.
 
כמו כן מכן נהנו המבקרים מסוכה קהילתית בה נערכו מידי יום פעילויות יצירה בהשראת השירים של גיבורי התרבות של הפסטיבל,, להקות הנוער שכללו את הקאמרי בביצועים קלאסיים ליצירותיו של ברי סחרוף ומופע נוסף של מיטב שירי גזוז, כוורת ודודה כחלק ממחווה לשירי דני סנדרסון. להקת מקום אחר ואומנים נוספים שרו מאיר בנאי
 
בערבים כבשו האומנים את הבמה המרכזית, ריגשו, שימחו והרעידו את גן המייסדים בהם: ברי סחרוף, עידן חביב, קרולינה, מזי כהן, כיתריה, רמי קליינשטיין, עידן חביב, ארז לב ארי, דן תורן, רונה קינן, עלמה זוהר, נרקיס, ערן צור וקובי אפללו. הקהל הגיע בהמוניו לכל אירועי הפסטיבל וכל הכרטיסים לכל המופעים נמכרו.
 
פסטיבל בנימינה ליצירה ישראלית מציין השנה שיא של שגרת תרבותית המובלת עי המתנס אשר שם על דגלו להפוך את המושבות לבירות תרבות שמשלבות יצירה מקומית ומקורית לצד תרבות ישראלית.
 
ראש המועצה איתי ויסברג: "הפסטיבל השנה עלה על הציפיות שלנו. התושבים במושבות מצביעים ברגליים ובקופות בעד יצירה ישראלית משולבת ביצירה מקומית באווירה האינטימית כאן בבית, נדאג שכך ימשיך להיות. אני מודה לכל העוסקים במלאכה, עובדי המתנס ועובדי המועצה ולשותפים לשרת התרבות והספורט ומינהל התרבות אנחנו גאים, שלתושבותינו ולתושבינו מונגשים אירועי תרבות מהמיטב שבמיטב של התוצרת המקומית והלאומית".
 
מנהלת אגף חק"ר, מוניק ווקנין: "חצרות היוצרים ופסטיבל בנימינה זו מסורת שעם השנים הולכת ומשתבחת, אירועים אלה הם הזדמנות פז לראות ולחוות את הקהילה במיטבה, חיבור בני הנוער לאירועים הינו חיבור מרגש ומעצים".
 
קרדיט תמונה: מועצה מקומית בנימינה גבעת עדה