רשימת קיצורי מקלדת

בוחרות כדורגל בבית הספר

בוחרות כדורגל בבית הספר
 
תלמידות כיתות ט' בבית הספר אורט בנימינה בחרו ששיעור בחירה שלהם יהיה מעתה כדורגל לבנות השכבה. 20 תלמידות נרשמו וכבר נבעטה בעיטת הפתיחה. "זוהי דרישה שהגיעה מהתלמידות ובית הספר נרתם על מנת לאפשר להן לממש את רצונן ולאפשר להן שיוויון הזדמנויות ושכל תלמיד ימצא את המקום הנכון שלו המקום שבו התשוקה והיכולת נפגשים" הסביר מנהל בית הספר יורם יפה.
 
עד כה מקצוע בחירה בכדורגל היה נחלת הבנים בלבד בבית הספר אורט בנימינה בעוד עבור הבנות המקצועות העיקריים שנלמדו בשיעורי הבחירה היו מחול, אומנות מוזיקה וכדור עף. כעת זה השתנה.
 
מוזיקה ומחול זה בסדר גמור, אבל אנחנו רצינו כדורגל, רצינו להיות בדיוק כמו הבנים בשכבה שלנו", מסבירה אחת מיוזמות הפנייה להנהלה, תמר ליפשיץ.
 
חברתה לשכבה וליוזמה, תאיר מיטלפונקט, מספרת: "התחלנו לשחק, אנחנו נהנות מאוד, ואפילו הבנים בשכבה מפרגנים. כיף לנו".
מנהל חטיבת הביניים, רוני צרפתי: "כתפיסת עולם ודרך חיים אנו פועלים כל העת לשוויון בין בנים לבנות, זה בא לידי ביטוי בכל תחום כולל תקנון התלבושת, תחומי העשרה והתייחסות לכל רובד של עשיית החינוך והשגרה בבית הספר. לפני כשבועיים הגיעו אל הנהלת החטיבה מספר בנות בדרישה לפתוח כדורגל בנות. שאלתי אותן אם יוכלו לגייס 15 בנות וברגע שהבנות הביעו רצון איפשרנו להן את מקצוע הבחירה שהן רצו"
 
אורנה לוי, סגנית מנהל חטה"ב ואחראית על מקצועות הבחירה הסבירה: " הבנות מלאות מרץ וחדורות מטרה ,התרגשתי לראותן משחקות, שכן מערכת החינוך היא פלטפורמה לשינוי תפיסות מגדריות בחברה ולהגדלת שוויון ההזדמנויות, זהו אחד מתפקידיה והבוקר יצרנו שינוי קטן, ואלי גדול!! זה מעורר בי גאווה ותקווה".
 
מנהלת אגף חק"ר, מוניק וקנין: "אנו מעודדים קידום אורח חיים בריא ושותפות התלמידים בבחירת מקצועות ובפדגוגיה. יוזמת בנות חט"ב ובנות המגמות הטכנולוגיות לקרב את הבנות למקצועות "הנחשבים" כמקצועות בנים ברוכה ומבטאת את אורח החיים במערכת החינוך, את הפתיחות והובלת שינוי תפיסה מגדרית. מאחלת לקבוצת הבנות להגיע לנבחרת ייצוגית ברמה הארצית והישגים בינלאומיים".
 
 
קרדיט תמונה : מועצה מקומית בנימינה גבעת עדה