רשימת קיצורי מקלדת

המאבק סביב הצבת הגדר ברחוב היוגב בבנימינה ממשיך

המאבק סביב הצבת הגדר ברחוב היוגב בבנימינה ממשיך
הבוקר גילו רחוב היוגב כי קבלני העבודה של רכבת ישראל התייצבו בשעות הבוקר המוקדמות ברחוב בניסיון להציב את הגדר שהוסרה לפני כשבועיים. פעילות מהירה של מהנדסת המועצה, שרון פישמן, שהזעיקה למקום פקחי מועצה ואת משטרת ישראל והתערבותו של ראש המועצה איתי ויסברג מנעו את ביצוע העבודות בשטח.
 
נזכיר כי בחודש ספטמבר האחרון הציבה רכבת ישראל ברחוב היוגב בבנימינה גדר ללא היתר וללא תיאום עם המועצה. אופן הצבת הגדר סיכנה את מעבר הולכי הרגל במקום ובעקבות כך דרשה המועצה מרכבת ישראל להסיר את הגדר ואף הועדה המקומית לתכנון ובנייה הוציאה בעקבות דרישת המועצה צו הריסה לגדר.
 
לפני כשבועיים הוסרה הגדר וסוכם כי הגדר החדשה תוצב בתיאום אל מול המועצה אולם הבוקר הופתעו תושבי רחוב היוגב והמועצה לגלות כי שוב הרכבת פועלת ללא תיאום מול המועצה במטרה להציב מחדש את הגדר. בעקבות כך המועצה הקפיצה למקום את הפקחים ואת משטרת ישראל שעצרו את קבלן הביצוע בשטח מלבצע את העבודות. נדגיש כי עבודות בתחום הדרך דורשות תיאום מול המועצה והמשטרה.
 
מהנדסת המועצה, שרון פישמן: " למרות שביקשנו מהרכבת להציג את התכנון שלהם והצענו את העזרה שלנו בקידום התכנון, רכבת ישראל בחרה לפעול ללא תיאום בצורה עצמאית. כולי תקווה שברכבת ישראל יבינו שעבודות בתוך שכונת מגורים דורשות תיאום מול המועצה על מנת להבטיח את שלום התושבים".
 
ראש המועצה, איתי ויסברג: "ככל גוף הפועל ברחבי המועצה גם רכבת ישראל חייבת לפעול במסגרת החוקית. הקמת גדר במיקום ובאופי שמבקשת הרכבת להקים ברחוב היוגב בבנימינה דורשת היתר, הסדרי תנועה והתייחסות לבטיחות העוברים והשבים. במקום לפעול לקביעת עובדות בשטח מוזמנת הרכבת לפעול לקבל היתר במסלול הסטטוטורי הראוי".
 
תושבי רחוב היוגב: "ראשית תודה למועצת בנימינה ולמשטרה על ההרתמות המהירה הבוקר, למנוע מהרכבת להמשיך לעבור על החוק ולסכן חיים ברחוב שלנו. הגדר שניסתה הרכבת להניח הבוקר בניגוד לחוק, מוכיחה שוב שמה שמעניין את הרכבת הוא הסיב האופטי ולא בטיחות וחיי אדם. . אנו דורשים שתוואי הגדר ישוב למקומו הטבעי, 4 מטר מקו הכביש".
 
צילום: תושבי רחוב היוגב
בצילום ראש המועצה איתי ויסברג מול נציגי הרכבת