רשימת קיצורי מקלדת

נחנך גן זרעוניה החדש בבנימינה!

נחנך גן זרעוניה החדש בבנימינה!
השבוע נחנך גן זרעוניה החדש בבנימינה שהוקם על ידי המועצה בתרומת שולה וזאב מוזס ובשיתוף העמותה לשימור בנימינה. פיתוח הגן נעשה ברוח “בנימינה של יסמין” לזכר ימי העבר בהם קטפו ותיקי שכונת יעקב את פרחי היסמין עבור יצור בשמים. "אנו שמחים כי לאחר שנים רבות של עיכובים הצלחנו לחנוך את הגן הנפלא הזה המשלב טבע, מורשת, חקלאות ופנאי לרווחת תושבי בנימינה והאזור" אמר ראש המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה, איתי ויסברג.
 
גן זרעוניה החדש משתרע על שטח של שמונה וחצי דונם ונבנה ברוח “בנימינה של יסמין” לזכר ימי העבר בהם גידול היסמין היה אחד מסימני ההיכר של בנימינה ומקור פרנסה עבור רבים. לשם כך בגן ניטעו שני דונם של מטעי יסמינים בהם כאלף שתילים לצד כיתה לימודית בטבע, מתקנים חינוכיים ומאתגרים, מתקני כושר, הצללות ודשא רחב ידיים.
 
את הגן יאמצו תלמידי בית ספר אמירים, שגם הובילו את הטקס המרגש, שמיקומו בסמיכות לבית הספר מאפשר גם שימוש בשטחו גם כמרחב למידה נוסף. "אנו תלמידי בי"ס אמירים גאים ונרגשים להיות חוליה נוספת בסיפור ההיסטורי של בנימינה ולהיות פרק המחייה את ההיסטוריה והמורשת של מושבתנו" אמרו בהתרגשות תלמידי בית הספר בטקס.
 
המפקחים אורי אברבנל ועומרי קדוש ניהלו את פרויקט, האדריכל אייל זיו, תכנן את הגן והתכנון הנופי בוצע על ידי יהודה פרחי.
מנהלת אגף חק"ר, מוניק ווקנין סיפרה על החיבור בין בית הספר לגן החדש: "הגן החדש מאפשר לנו לשלב בעשייה הבית ספרית מרחב למידה פתוח ונעים המשלב בתוכו תכנים של מורשת והיסטוריה, חקלאות וטבע. תודה לתלמידי בית ספר אמירים שכיבדו אותנו בטקס מרגש".
 
מהנדסת המועצה, שרון פישמן: " גינת זרעוניה היא שטח ציבורי חשוב. בנוסף לגינה ייחודית אשר תוכננה ברוח המקום המשמשת את תושבי השכונה היא נמצאת כחוליה מקשרת בין הבאר ההיסטורית, בית ספר אמירים ושכונת המגורים ומאפשרת רצף שטחים ציבוריים בשכונה.
 
ראש המועצה, איתי ויסברג: "אני מודה למשפחת מוזס על התרומה עבור המושבה בנימינה. הגן הנפלא שהוקם מהווה מרחב נעים ומזמין עבור תושבי בנימינה ועבור תלמידי בית ספר אמירים".