רשימת קיצורי מקלדת

בלאק פריידי בבנימינה- ללא קניות

בלאק פריידי בבנימינה- ללא קניות

בשישי האחרון הגיעו מעל 200 איש לציין את "יום ללא קניות" הבינלאומי כאלטרנטיבה לבלאק פרייד. המשתתפים הגיעו ליער הנדיב- יער המאכל הקהילתי בבנימינה, ונהנו מסדנאות ומבגדים וציוד יד שנייה אך בלי ארנק ובלי לבזבז כסף. "יום ללא קניות הוא מיזם שבא לומר: השאירו את הארנק בבית ובואו להיפגש. יש כל כך הרבה דברים שאפשר לעשות במקום לקנות" הסבירה נעה ישראלי רוזנברג מיוזמות האירוע.
 
האירוע ביער נערך בשיתוף פעולה עם מתנ"ס בנימינה- גבעת עדה ותוכנית ניצנים ובעזרת והובלת מתנדבים וכלל 15 סדנאות שונות שהועברו על ידי תושבי ותושבות בנימינה וכללו: מיינדפולנס, הכנת חמוצים, חיתולי בד, היגיינה נשית רב פעמית, אפס פסולת, צמחי מרפא, ליקוט צמחי בר, ריקודי בטן, משחקי אדמה, תנועה, שעת סיפור, יצירה, חידוש רהיטים ועוד.
 
בנוסף התקיים שוק קח-תן ענק של בגדים וחפצים, ללא עלות. בצד השוק פעלה עמדת מיחדוש בגדים מופלאה ובה תושבים יכלו לתקן בגדים אהובים או לחדש אותם עם הדפס/עיטור/כפתורים.
 
את האירוע ליווה ג'אם מוזיקלי של נגנים ונגניות שהנעימו את האווירה.
 
"היום הזה יוצא כנגד התרבות שגורמת לנו לקנות עוד ועוד דברים שאנחנו לא באמת צריכים, ועל הדרך לייצר כמויות של זבל שישארו איתנו כאן לעד" אמרה נעה והוסיפה: "כל מי שנכח באירוע תיאר את הקסם שבמפגש ביער, את האפשרות לצאת החוצה, לתת בנדיבות מהידע והכשרון אחד של השני, להכיר את השכנים, ללמוד איך לעשות דברים בעצמנו בלי למהר לרכוש חדש".
 
מנהלת תוכנית ניצנים, אתי שחף: "מדובר ביוזמה ברוכה שהגיעה מהקהילה ואנו שמחים לעודד יוזמות מעין אלו. נושא השמירה על הסביבה נמצא אצלנו בפעילויות רבות לאורך השנה ואנו מאמינים כי העלאת המודעות באירועים מעין אלו היא חשובה ומשמעותית"
קרדיט תמונה: מועצה מקומית בנימינה גבעת עדה