רשימת קיצורי מקלדת

מצויינים בחינוך- גן אלונים בגבעת עדה

מצויינים בחינוך- גן אלונים בגבעת עדה

פרס חינוך מחוזי למוסדות חינוך מצטיינים ע"ש רחל מתוקי לשנת הלימודים תשע"ט הוענק אתמול לגן אלונים מגבעת עדה ולצוות הגן הגננת אורנית רביב הגננת המשלימה, סימה שלוי והסייעות לירון דוד, ציפי פרץ ושמחה אשרף על תרומתם הייחודית לחינוך.
 
ציטוט אורנית: "כשהגעתי לגבעת עדה ראיתי את המשאבים הטבעיים המדהימים שיש פה בישוב שניתן לנצל אותם למען חינוך הילדים. הפיכת הלמידה לחוויתית ומהנה הופכת את הלימדה למשמעותית יותר. אני רוצה להודות לשותפים הרבים ולמפקחות חנה פרבר ונוגה ליפשיץ שאיפשרו לנו לקיים את הפעילות המגוונת והמחברת אל הטבע, אל האנשים ואל הישוב".
 
פרס החינוך ניתן לגן אלונים על למידה משמעותית ייחודית, פעילות מגוונת ויצירתית, אקלים ייחודי ושותפות קהילתית. במהלך השנים הורים רבים מהקהילה גיוונו את חווית הלימוד בגן בכך שהזמינו את ילדי הגן לקטיף זיתים, רימונים, איסוף אגוזים והחוויות האלו מעשירות את עולמם של הילדים. בנוסף שיתופי הפעולה בין גן צעיר ניצנים( בניהולה של סיון ארצי ונועה מיוחס) ובין הגן הבוגר אלונים מעצימים את הילדים ומלמדים אותם כבוד, אהבה לזולת , עזרה הדדית ועוד.
 
בהודעת הפרס נכתב: "חברי הוועדה התרשמו מהעשייה החינוכית והערכית הענפה הנעשית בגן והדגישו כי ניכר שאורנית וצוות הגן מחנכות לערכי אהבת הטבע וארץ ישראל".
 
עוד כתבו חברי הועדה: "אתן מחנכות יקרות, מדגישות את החשיבות של הקשר בין האדם לאדמה ושל האקולוגיה היישובית בו הוא נמצא. ניכרים הערכים של האהבה והקשר לטבע, הרגשת השייכות למקום, וכולם יחדיו משמעותיים בתחומי הלמידה בגן".
 
כמו כן צוינו לשבח הקשרים הבין אישיים ההולכים ומתרחבים בין הגן למעגלי שותפות ועשיה כגון: הורים, קהילת הורים משנים קודמות, הגן הצמוד, בעלי תפקידים משמעותיים בישוב ואנשי קהילה שונים.
 
מנהלת אגף חק"ר, מוניק ווקנין: " אנו דוגלים בחינוך למצוינות כערך בהתפתחות האישית של כל תלמיד ואיש צוות. כל אחד בוחר את תחומי המצוינות אותם הוא רוצה לפתח כתפיסת עולם. הגננת אורנית רביב וצוות הסייעות לירון דוד וציפי פרץ מיישמות זאת הלכה למעשה יום יום בחיי הגן. טיפוח המורשת ההיסטורית של גבעת עדה והחיבור לטבע הם סדר היום של הגן. מרגש לראות את שמחת הילדים ואת חווית הלמידה שלהם, בין כותלי הגן וביציאה לטבע. כאן מתחילה הדרך להעצמת התלמידים והבניית התלמיד הבוגר אותו אנו רוצים לראות בסוף תקופת לימודיו. אשרינו שאלה הם אנשי החינוך שלנו".
 
מנהלת קדם יסודי, עדי גרוס: "גן אלונים הינו חלון ראווה מרגש לפעילות החינוכית המגוונת והאיכותית הקיימת בגנים בבנימינה- גבעת עדה. ייחודיות הגן באה לידי ביטוי בקידום הלמידה המשמעותית בכותלי הגן ומחוץ לו ובתהליכי החקר המעוררים סקרנות ודמיון, כל אלו מזמנים לילדים אינטראקציות חדשות והתנסויות שונות ומעצימות. מצוינות הגן ניכרת לכל מי שנכנס בשעריו, ילדים ומבוגרים כאחד ועל כך מגיעים תודה והערכה גדולה לצוות הגן אורנית לירון וציפי.
 
ראש המועצה, איתי ויסברג: " מצויינות לא מתבטאת רק בציונים במבחנים מאתגרים אלא גם ביכולת למקסם משאבים, פיסיים ונפשיים, כדי להגיע להישגים יוצאי דופן בתחום הלמידה המשמעותית. כך פעל צוות גן אלונים בגבעת עדה בניצוחה של הגננת אורנית והסייעות שלצידה שהביאו למושבות גאווה רבה. תודה למנהלת אגף חק"ר של המעצה מוניק ווקנין ולמנהלת קדם יסודי עדי גרוס על הובלה עקבית של המערכת להישגים ראויים להערכה".
קרדיט תמונה- מחוז חיפה- משרד החינוך