רשימת קיצורי מקלדת

מועצה מקומית בנימינה גבעת עדה קיבלה אות מועצה ירוקה המכובד

מועצה מקומית בנימינה גבעת עדה קיבלה אות מועצה ירוקה המכובד

השבוע קיבל ראש המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה, איתי ויסברג, אות המועצה הירוקה המכובד במסגרת תחרות ערים ירוקות ארצית שנערכה בכפר סבא. "הגישה הירוקה מלווה את המועצה בכל פעילויותיה. הפרס הזה הוא נקודת ציון חשובה להשגת יעד הקיימות של המועצה ואנחנו מתכוונים להמשיך ולקדם את הנושא החשוב הזה" אמר ויסברג.
 
זו הפעם הראשונה שבה המועצה המקומית לוקחת חלק בתחרות וזוכה באות המכובד בעקבות פעילות רבה לקידום איכות הסביבה בעבודת המועצה במושבות. יו"ר חבר השופטים, ד"ר אשר וטורי כתב בהודעת הזכייה: "אות זה ניתן בזאת לכם על תרומתכם ופועלכם למען קידום איכות הסביבה ביישובכם בשנת 2019. העשייה הברוכה שלכם כפי שבאה לידי ביטוי בנתונים שנאספו בישוב שלכם, בחיסכון במים ואנרגיה, טיפול בפסולת ועוד, מלמדים על מקצועיות ומוטיבציה גבוהה לטובת התושבים, הסביבה והדורות הבאים. עוד הוסיף ד"ר וטורי: "בטוחני כי העבודה שנעשתה תשמש בסיס לפיתוח והתקדמות של הישוב שלכם בכל התחומים, גם בשנים הקרובות".
 
במסגרת התחרות נבחנו תחומים רבים בפעילות הרשותית באגפים השונים. הן בתכנון באגף ההנדסה, הן בפעילות המתבצעות במסגרת מחלקת חינוך והן במסגרת הפעילויות לקידום המחזור המתבצעות באגף השפ"מ.
 
ויסברג הסביר כי השנה השקיעה המועצה כספים בהסדרת מערכת הולכת המים כחלק משיפור וייעול המערכת ומניעת בזבוז, במקביל השקיעה המועצה גם במערך הבקרה על מערכות הביוב. בנוסף בוצע במועצה הליך רחב היקף להסדרת פינות ההפרדה במושבות, נפרסו פחים כתומים, הוקמו פינות לפסולת אלקטרונית והמועצה אף ביטלה את השימוש בכלים חד פעמיים בתחומיה. ויסברג הוסיף כי "בשנת 2020 יצא לדרך פרויקט מקיף של התייעלות אנרגטית בתאורת מרחבים ציבוריים בהיקף של כ- 6 מיליון ש"ח. המועצה תמשיך ותפעל לקידום הקיימות וגם תכנית החינוך היישובית החדשנית, שבימים אלו עובדים עליה, תכיל התייחסות לאתגר הקיימות הארצי והעולמי".
 
יו"ר הועדה להגנת הסביבה, חברת המועצה, אפרת מזרחי: "מברכת על זכיית בנימינה וגבעת עדה באות המועצה הירוקה. הנהלת המועצה שמה ביעדיה המרכזיים את שיפור איכות חיי תושבינו ברמה הסביבתית והגלובלית. פרויקטים רבים מבוצעים על פני השטח ומתחתיו ואנחנו גאים בכך מאוד!
 
כמובן שיש עוד המון עשייה לפנינו יחד משלבים כוחות- נבחרי הציבור, עובדי המועצה ומתנדבים רבים מתוך הקהילה, נעשה ונצליח !"
בתמונה- ראש המועצה איתי ויסברג ומנכלית המועצה ניצן גרמן מחנאי
קרדיט תמונה: מועצה מקומית בנימינה- גבעת עדה