רשימת קיצורי מקלדת

מובילים בגיוס

מובילים בגיוס

בשבוע שעבר הגיעו נציגי משרד הביטחון למשרד ראש המועצה, איתי ויסברג, כדי להציג בתודה את שיעורי הגיוס המרשימים בקרב המתגייסים תושבי בנימינה וגבעת עדה. בין הנתונים שאפשר להתגאות בהם הוא שיעור הגיוס הגבוה וכך גם שיעור הלוחמים והקצינים. ראש המועצה, איתי ויסברג: "כבכל שנה, גם השנה, ישבתי מול נציגי משרד הביטחון גאה בנוער שצומח אצלנו במושבות ובמשפחות הערכיות המובילות בכל קנה מידה ארצי בנכונות לשרת בצה"ל שירות משמעותי."
השבוע הציגה מנהלת מרחב צפון של האגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון, אילנית לאור והמפקחת הרשותית של מנהל חברה ונוער במשרד החינוך, מלי מלכא בפני ראש המועצה, מנכ"לית המועצה, ניצן גרמן מחנאי, מנהלת אגף חק"ר, מוניק ווקנין, מנהלת החטיבה העליונה באורט, מעיין הוכמן ומנהל יחידת הנוער, יאיר גרינברג, את נתוני הגיוס במושבות מהם עולה תמונת מצב מצויינת.
 
כ- 54.3 אחוז מהמתגייסים הגברים במושבות מתגייסים לתפקידי לחימה כאשר הממוצע הארצי עומד על 47.2 אחוז בלבד. כאשר הגיוס לשירות משמעותי עומד על 87.6 אחוזים
 
12.4 אחוז מהגברים ממשיכים לתפקידי קצונה לעומת ממוצע ארצי שעומד על 8.3 אחוזים. אחוז הגברים שמצטרפים למכינות ולשנות שירות מגיע ל 23.1 אחוזים לעומת ממוצע ארצי שעומד על 6.6 אחוזים.
 
בגזרת הנשים הנתונים מחמיאים לא פחות. אחוז הגיוס הכללי נחשב מהגבוהים בארץ ועומד על 83.2 אחוזים לעומת מוצע ארצי שעומד על 58.1 . בנוסף שיעור הנשים המתגייסות לתפקידי לחימה עומד על 23.5 לעומת הממוצע הארצי העומד על 11.1 אחוזים. עוד עולה מהנתונים כי 95.1 מהנשים מתגייסות ללחימה ולשירות משמעותי. 12.7 אחוז מהנשים ממשיכות לקצונה כאשר גם פה הממוצע הארצי נמוך בהרבה ועומד על 7.4 אחוזים בלבד. 29.5 אחוזים מהנשים מצטרפות למכינות ולשנות שירות לעומת 7.1 אחוזים של הממוצע הארצי
מנהלת אגף החק"ר, מוניק ווקנין: "נתוני הגיוס ברשות בכלל ובבי"ס אורט בפרט מרשימים, אנו גאים בהישגים של חיילנו, ברמת האחריות והמסירות. הבוגרים שלנו בוחרים במסלולים משמעותיים ומעצימים. מנהיגי המחר נמצאים בין שורות החיילות והחיילים. מאחלת לכולם שיהיו חיילים של שלום ושיחזרו בשלום".
 
ראש המועצה ויסברג הוסיף: "הנתונים הללו משקפים עבודה משמעותית וערכית שמתבצעת בבתים הפרטיים של כל אחד ואחת מהמתגייסים ועבודה שמתבצעת במערכת החינוך הרשותית הפורמלית והבלתי פורמלית".