רשימת קיצורי מקלדת

נערכים להפקדת תכנית המתאר בבנימינה- גבעת עדה

נערכים להפקדת תכנית המתאר בבנימינה- גבעת עדה

אתמול, ביום שבו ציינה המושבה בנימינה 98 שנים להיווסדה, התקיים דיון חשוב טרם הפקדת תכנית המתאר של המועצה המקומית בנימינה- גבעת עדה. "מדובר ברגע היסטורי לאחר תהליך ארוך שנים שכלל בדיקות, שיתופי ציבור ועבודה מאומצת ואינטנסיבית של כל אנשי המקצוע" אמר ראש המועצה, איתי ויסברג.
 
מזה כחמש שנים שבמועצה המקומית בנימינה גבעת עדה שוקדים על תכנית מתאר חדשה לשתי המושבות. נזכיר כי תכניות המתאר האחרונות של המושבות הן משנות השבעים והשמונים ועל כן נדרשו במועצה לעדכן אותן ולהפקיד תכניות חדשות. לפני מספר חודשים אישרו חברי המליאה למועצה להיות יזמית התוכנית ובכך לקחת אחריות על תהליך הפקדת התוכנית תוך שמירה על האינטרס הציבורי.
 
אתמול התקיים דיון בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה טרם הפקדת תכנית המתאר. הדיון התקיים לאחר עבודה אינטנסיבית של מהנדסת המועצה, האדר' שרון פישמן ומטה המועצה בשילוב בעלי מקצוע מקרב התושבים ובעיקר מול מתכנני מנהל התכנון בוועדה המחוזית חיפה וצוות התכנון של התכנית.
 
הנושאים העיקריים עליהם עמלו במטרה למצוא פתרון בתכנית המתאר היו גובה הבינוי העתידי, צפיפות הבינוי והסדרי התנועה. נדגיש כי תכנית מתאר קובעת למעשה את אופי המושבות בעתיד ואת אופן פיתוח הקרקעות בשטח המושבות, לרבות קבלת החלטות על השטחים המיועדים לשימושים ציבוריים, למרחבים פתוחים, למסחר לתעשייה או לייעודי קרקע אחרים. כמו-כן קובעת התוכנית אלו מקומות ראוי לשמור ולשמר ואלו מקומות ראוי לפתח. עם זאת, אין בתכנית המתאר הקצאת זכויות לבעלי קרקעות אלא רק הגדרת מדיניות.
 
כחלק מתהליך בניית תכנית המתאר בוצעו מספר שיתופי ציבור במהלכם נוסח חזון יישובי. החזון הוא המנדט שניתן לצוות התכנון ותכנית המתאר באה לממש את חזון הישוב ועל פיו נבחנו החלופות ופתרונות התכנון השונות שהוצגו.
 
ראש המועצה, איתי ויסברג, "התכנית היא מימוש ההבטחה לבוחרים של שמירה על אופי הישוב דרך השגת 'חליפת בטחון' סטטוטורית לשנים קדימה. חליפה זו היא תכנית המתאר הכוללנית. זו זכות עבורי להיות בחלון הזמן ההסטורי הזה המגיע אחת למספר עשרות שנים, כדי להבטיח את אופי המושבות ועתידן לשנים רבות קדימה.אני מרגיש שהיו לי שותפים טובים, הן ביישוב והן במנהל התכנון, עימם הגענו לתכנית שאני גאה להיות חתום עליה כיזם."
 
מהנדסת המועצה, שרון פישמן: תכנית המתאר היא התכנית החשובה והראשונה שמתייחסת לבנימינה וגבעת עדה כישות סטטוטורית אחת. התכנית תאפשר פיתוח אסטרטגי והדרגתי שיאפשר במקביל לפיתוח מגורים גם קיום אזורי תעסוקה , תוך שמירה על האופי הייחודי של המושבות.