רשימת קיצורי מקלדת

מגיעים ללמוד מבית ספר הרים

מגיעים ללמוד מבית ספר הרים

במסגרת שבוע אורחים ומארחים הגיעו צוותי חינוך לבית ספר הרים ללמוד איך מנגישים את ביה"ס לתלמידים ולא את התלמיד לביה"ס. "על ידי חשיפת תהליכי העבודה המתבצעים בבית הספר אנו מאפשרים לאורחינו למידה שתיושם הן בחינוך המיוחד והן בחינוך הרגיל. שמחנו להעניק מהידע שלנו ולהפיץ את התורה ויותר שמחנו להקשיב, לשמוע וליישם מהידע שאורחינו העניקו לנו." סיפרה מנהלת בית ספר, אורנית אביבי עידן.
 
בין המבקרים שהגיעו ללמוד מתהליכי העבודה הגיעו מתיכונים לחינוך רגיל, מהמגזר, מטפלים מכל התחומים ומבתי ספר לחינוך מיוחד מהלקויות השונות. האירוח החל בפעילות הכרות המדמה את הקשיים השפתיים והתקשורתיים, שחווים תלמידי בית הספר ואת דרכי ההתמודדות של הצוות באמצעות מעגל רגשי, מעגל קריאה ומעגל התאמה. את המעגל הרגשי הובילו צוות המטפלים בבית הספר בו הומחשו טיפולי המוסיקה, התנועה והביבליותרפיה. את מעגל הקריאה הובילה הרכזת הלשונית ובו ניתנו טיפים לדרכי הוראה עבור תלמידים המתקשים ברכישת הקריאה. את מעגל ההתאמה הובילה מחנכת כיתה בו סיפרה את סיפורו של תלמיד בתפקוד מאוד גבוה ורעיונות לדרכי התאמה בבית הספר לקידומו.
 
בסיום היום קיבלו אורחי בית הספר מתנה פרח מקרמיקה תוצרת תלמידי בית הספר אליו צורפו טיפים מעשיים. מנהלת בית הספר, אורנית עידן אביבי שהעשירה את האורחים בטיפים מניסיונה אמרה: "היה מרתק ומלמד את שני הצדדים. בית ספרינו יפתח את הדלת ללמידה נוספת בהתאם לבקשות מהשטח".
 
מנהלת אגף חק"ר, מוניק ווקנין: " העשייה הפדגוגית החברתית והערכית בביה"ס למען הילדים חושפת בפנינו עולם מופלא בתוך עולמם. במקום כזה הלב והנשמה של כל איש צוות הם אבני היסוד להצלחה. מבקשת להודות למנהלת ביה"ס לצוותי החינוך ולעובדי המנהלה על אהבתם הגדולה ודאגתם האישית לכל תלמיד".