רשימת קיצורי מקלדת

אושר תקציב בינוי לאורט בינימינה בסך למעלה מ 12מלשח

אושר תקציב בינוי לאורט בינימינה בסך למעלה מ 12מלשח

אחרי שנים של מאבקים, הגיעה השבוע ההרשאה הכספית הראשונה בסך למעלה מ 12 מיליון שקלים לבינוי בית ספר אורט בנימינה מתוך כ 19 מיליון שאושרו. התקציב מיועד עבור בינוי 20 כיתות בבית הספר. "אני שמח שהצלחנו לשכנע גם בימים חריגים אלו את משרד החינוך בצידקת מאבקנו להעניק לילדי המושבות שלנו חווית לימודים ראויה המותאמת לצרכי הלמידה העכשוויים. גם לילדי סוציואקונומי גבוה מגיע אחת ל 40 שנה לצאת מהקרוונים וללמוד בסביבה מכבדת" אמר ראש המועצה, איתי ויסברג שהוביל את המאבק.
 
בי"ס אורט בנימינה נוסד בשנת 1969 ונותן מענה לתלמדי המושבות בנימינה גבעת עדה ויישובי אלונה והסביבה. בשנת 2014 פנתה המועצה למשרד החינוך בבקשה לפסול את המבנים היבילים הישנים בבית הספר ולבנות במקומם מבנה חדיש המותאם לתוכנית הלמודים.
 
שנה לאחר מכן התקבל אישור לתכנן את המבנה החדש אך אישור זה מעולם לא תוקצב. במשך החמש שנים האחרונות נאבקה המועצה על זכות הילדים במושבות לקבל חווית לימוד הגונה ומכבדת ודרשה תיקצוב ההחלטה שכבר אושרה. לאחר רצף של מפגשים אינטנסיבים שהתקיימו בשנה האחרונה של ראש המועצה והצוות המקצועי עם שר החינוך, רפי פרץ מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבוהב ומנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל אושר תיקצוב הפרויקט וניתנה הרשאה בסך למעלה מ 12 מיליון שקלים לתכנון הבינוי החדש ויציאה למכרז של בינוי שלב א במבנה החדש.
 
עם קבלת האישורים יפגשו גורמי המקצוע בהם מנהלת אגף חק"ר מוניק ווקנין, מהנדסת המועצה, אדר' שרון פישמן ומנהל בית הספר, יורם יופה עם צוותי החינוך ונציגי ההורים לעדכון הפרוגרמה הראשונית שתוכננה ואושרה לפני שש שנים על מנת להתאים אותה לצרכים העכשוויים ולתכנית הפדגוגית החינוכית רשותית. היקף הפרויקט המלא יגיע לכ- 19 מיליון.
 
ראש המועצה איתי ויסברג: "אף אחד מאלפי הילדים שעברו בבית הספר אורט בנימינה לא יחזור אליו יותר כתלמידים. חווית תלמיד היא חד פעמיות. לפיכך, אי אפשר לנתב את כל משאבי משרד החינוך רק ליישובים בדירוג סוציואקונומי שכן על פי כך ילדים בישובים בעלי דירוג גבוה יותר לא יזכו לעולם לחווית לימודים ראויה. בינוי בית הספר העל יסודי היחידי והמשובח של המושבות הפך לצורך דחוף וחלק חיוני לעתידו עוד לפני שנים. היום בית הספר מוביל פדגוגית ברמה הארצית עם הישגים מוכחים ומעוררי הערכה.
 
הכסף לבינויו מגיע בזמן מתאים ביותר לקהילת החינוך במושבות השוקדת בשנה האחרונה על הגדרה מחדש של תפיסות החינוך שלה וניסוח תפיסות חדשות במסגרת תכנית "חינוך בטבע שלנו" כאשר לבינוי מתאים משקל מהותי מאוד בהצלחת המהלך ההיסטורי הזה. אני רוצה להודות לכל מי שסייע למועצה להגיע לתוצאה הזו, בתוכם שר החינוך ומנכ"ל משרדו, מנהלת אגף חקר של המועצה הגברת מוניק ווקנין ובמיוחד למנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל שראה נכוחה את מצוקת היישוב וצידקת טיעונינו ונרתם להשגת התוצאה המיוחלת. יום שמח ומכונן למערכת החינוך של בנימינה גבעת עדה ומושבות הברון שסביבה".
 
מנהלת אגף חק"ר, מוניק ווקנין: "רגע מרגש, יצאנו למסע הזה לפני 6 שנים והיום אנו רואים את האופק - בינוי מרחבי הלימוד על פי תפיסה חינוכית המותאמת למאה ה-21 ולפדגוגיה היישובית. סוף סוף יכולה להבטיח לתלמידי העל יסודי מרחבים ראויים ומותאמים לצרכיהם.
 
תודה לאנשים שליוו אותנו במסע הזה, ולמנהל המחוז חיפה במשרד החינוך על הליווי האישי בכלל ועל תמיכתו במהלך עד קבלת ההרשאה התקציבית".
 
מנהל בית ספר אורט, יורם יפה: " זוהי הודעה נפלאה ומשמחת. לאחר שנים של צפייה והמתנה, ותוך כדי משבר הקורונה, נוכל להתחיל ולהתאים את תשתיות בית הספר וסביבת הלמידה, לאיכות הלמידה בו ולחזון החינוכי. רוצה להודות לראש המועצה, למנהלת אגף חק"ר, להנהגת ההורים ולצוות בית הספר.