רשימת קיצורי מקלדת

מהפך באורט בנימינה

מהפך באורט בנימינה

לאחר עשרות שנים שבהם הפעילה רשת אורט את בית הספר העל יסודי שבבנימינה הושלם בשבוע שעבר הליך מכרזי חדש להפעלת בית הספר. החל משנת תשפ"א רשת "עתיד" תפעיל את בית הספר.
 
ראש המועצה איתי ויסברג: "כחלק מהתהליך המשמעותי שאנו מובילים ברשות שמטרתו לנסח מחדש את עקרונות החינוך היישובי ובהתאם לדרישות החוק יצאה המועצה למכרז להפעלת בית הספר העל יסודי. קיימנו הליך מכרזי ארוך שבמסגרתו נבחנו הצעות שונות ממציעים שונים. שמחנו לגלות כי תפיסת רשת עתיד מתחברת ישירות לתהליכים שאנו מובילים פה ברשות".
 
המועצה יצאה למכרז הפעלת ביה"ס העל יסודי. מתוקף הוראות החוק שחייב את המועצה להליך זה והסדרת המפעיל החיצוני לאחר עשרות שנים שבהן רשת אורט הפעילה את בית הספר נבחנו כל החלופות לרבות ניהול עצמי ולאחר תהליך חשיבה מעמיק הוחלט לצאת למכרז. טרום היציאה למכרז קיים ראש המועצה, איתי ויסברג, דיון בוועדת חינוך במטרה לשרטט את הקווים המנחים אותם שואפת הרשות ליישם בניהול העל יסודי.
 
איתי ויסברג: "במסגרת ההליך המכרזי הוקמה ועדה המקצועית שקיימה ראיונות ישירים מול מנהלי כל רשת, ניקדה את ההצעות השונות והגישה את המלצתה. לאחר בחינת כל המתמודדים במרכז עלה כי רשת "עתיד" השיגה את הניקוד הכולל הגבוה ביותר. התרשמתי שרשת עתיד ראויה ביותר, רואה בבית הספר שלנו דגל לפעילותה, מתכוונת לגבות זאת בהשקעת משאבים רבים. אנו מודים למנהלי רשת אורט על התרומה המשמעותית שתרמו לחינוך במושבות במהלך עשרות שנים.
 
מנהלת אגף חק"ר, מוניק ווקנין: "רשת אורט ניהלה את ביה"ס מזה כחמישים שנה, הנהלת הרשת היתה שותפה לעשייה החינוכית, ועל כך תודתי הגדולה לכל מי שהיה שותף לאורך כל הדרך. אנו יוצאים לדרך חדשה, דרך של שותפים חדשים "רשת עתיד" יחדיו נמשיך ונוביל את העשייה הערכית, החברתית והלימודית, בהתאם לתהליך אותו אנו עוברים ביישוב: פיתוח תוכנית חינוכית על הרצף האורכי והרוחבי של מערכת החינוך, תוכנית חינוכית המשלבת את הקהילה והמרחב היישובי כמרחב למידה, תוכנית המחברת את החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי.
 
יו"ר ועדת חינוך, אביטל תבור: "לאחר שנים רבות בהן רשת ״אורט״ ניהלה את תיכון בנימינה וגבעת עדה אנו עדים למהלך היסטורי אשר הושלם השבוע עם זכייתה של רשת ״ עתיד״ במכרז. וועדת חינוך בשיתוף עם הנהגת הורי בית הספר העל יסודי לקחה חלק משמעותי בתהליך ובדיונים אודות העקרונות החשובים בניהול בית הספר. אני מודה לראש המועצה ולמנהלת אגף חק״ר על שיתוף הפעולה והובלת התהליך המורכב בעיקר בעת הזאת למען ההצלחה החינוכית והבשורה החינוכית החדשה לטובת עתיד ילדנו. כמו כן ברצוני להודות לחברי וועדת החינוך ובראשם נציגי הנהגת הורי התיכון אשר לקחו חלק משמעותי ותרמו רבות מזמנם.
 
נזכיר כי לאחרונה לאחר מאבק ארוך שנים של המועצה, אישר משרד החינוך הרשאה כספית בסך למעלה מ 12 מיליון שקלים לבינוי בית ספר אורט בנימינה מתוך כ 19 מיליון שאושרו. התקציב מיועד עבור בינוי 20 כיתות בבית הספר.