רשימת קיצורי מקלדת

מטפלים בתשתיות הנחלים בבנימינה- גבעת עדה

מטפלים בתשתיות הנחלים בבנימינה- גבעת עדה

השבוע נערכה פגישת עבודה חשובה של ראש המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה, איתי ויסברג ומהנדסת המועצה, אדר' שרון פישמן עם מנכ"ל רשות הניקוז, משה יזרעאלי, לאחר תחקיר אירועי חורף 2020 הקטלניים ביישוב במטרה למצוא פתרון לתשתית נחל התמסח. כזכור, הוצף הנחל בעקבות מזג אוויר קיצון מה שהוביל לטביעתו של ערן הרנשטט ז"ל.
 
"השילוב של הטבע שנושק לבית מרחיב את הלב אך גם עשוי להוות איום שדורש התייחסות מיוחדת. ערן ז"ל בחר לחיות ליד הנחל שכה אהב, כמו תושבים רבים במושבות, ועלינו לפעול מול רשות הניקוז שאחראית על הנחלים במושבות כדי להבטיח שיפעלו לשיפור מתמיד את תשתיות נחלי האזור כדי שבחורפים הבאים ניהיה ערוכים טוב יותר לתרחישי קיצון" הסביר ראש המועצה, איתי ויסברג.
 
כזכור בחודש ינואר האחרון בעקבות מזג אוויר, עלה מפלס נחל תנינים על גדותיו בשל מגבלת מעבר מתחת לכביש 652, תוך שהוא מזרים מים לנחל תמסח וגורם גם לו לעלות על גדותיו.תוך שהוא מציף את הרחובות הסמוכים בבנימינה. ערן הרנשטט ז"ל תושב המושבה נקלע לשיטפון סמוך לביתו ברחוב הנחל. הוא נסחף עם רכבו בזרם המים, נלכד בתוכו וטבע למוות. כוחות הכיבוי שהגיעו למקום חילצו אותו בעזרת ציוד מכני הנדסי, כשהוא ללא רוח חיים.
 
בסיור המקצועי שנערך ברחוב הנחל וברחוב העבודה נבחנו חלופות שמטרתן להרחיב את מעברי המים ולמזער את הסיכון להצפה חוזרת. מאחר והטיפול בנחלים הוא באחריות רשות הניקוז, המועצה תיתן את המעטפת הנדרשת ותעקוב אחר הביצוע בפועל של הדברים.
בימים אלו מתחיל תכנון התוואי החדש שיכלול גם מעקה בטיחות ונבחנת מערכת התרעות אלקטרונית שתוצב בנקודות אסטרטגיות למדידת מפלס המים.
 
מהנדסת המועצה, אדר' שרון פישמן: "בימים אלו אנו מבצעים עבודת רוחב מול רשות הניקוז על מנת לשפר את זרימת הנחלים בעת אירועי מזג אוויר קיצון. אירועי חורף האחרון העלו את הצורך לבצע שינויים בטיחותיים על מנת לאפשר להנות מהטבע הקסום שלנו בצורה בטוחה".
בתמונה: נחל תמסח מחודש ינואר 2020