רשימת קיצורי מקלדת

זוכרים את נספי עליית יהדות אתיופיה

זוכרים את נספי עליית יהדות אתיופיה

השבוע נערך במתנ"ס בנימינה גבעת עדה טקס לזכר יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל. "מסע גבורה וזיכרון". בטקס המרגש נשמעו עדויותיהם של העולים מאתיופיה שסיפרו על מסעם אל ארץ ישראל ועל הקשיים, האבדות בנפש והגבורה. מ.מ מנהלת מתנס בנימינה גבעת עדה, מירב סלע: "שנים רבות עברו עד שיום הזיכרון לזכר עולי סודן נכנס באופן רשמי ללוח השנה הישראלי וגם כאן הדרך עוד ארוכה וזו בעצם מטרת המפגש הזה. לזכור ולא לשכוח, לחבק את הקהילה, ולהכיר ולו בקצת את סיפור עלית יהודי אתיופיה."
 
במשך שנים הגיעו עליות מאתיופיה לארץ ישראל הנחשקת, לירושלים של זהב אך לא הכל היה פשוט, לאורך שנים היינו מודעים לקשיי הקליטה, למשפחות שהשאירו את יקיריהם מאחור, כ- 4000 יהודים שעברו את דרך זו, לא שרדו. קשישים, תינוקות, צעירים ומבוגרים, המוות היכה בכולם, ואלה שהצליחו להגיע, נותרו אבלים וכואבים את סיפור מותם האכזרי של הנספים, וזאת בעת שהחברה הישראלית כלל אינה מודעת לאסון שליווה את עליתם. כחלק מתכנית "סיפור על הדרך" שמובילה החברה למתנ"סים, מתנ"ס בנימינה גבעת עדה פיתח תכנית ענפה בהצטיינות יתרה ברמה ארצית, המהווה מקור גאווה לקהילת יוצאי אתיופיה בישוב. ערב זה שנערך השבוע במתכונת מצומצמת תחת הקפדה על כללי משרד הבריאות העלה את סיפורם של יהודי אתיופיה זו שנה שנייה ברציפות.
 
ראש המועצה, איתי ויסברג: " בשנה שעברה התחלנו מסורת ביישוב של ציון יום הזכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל בטקס יישובי. בעת הזו, כשכל הטקסים הממלכתיים שינו את פניהם, אנחנו מתעקשים לציין את היום הזה שוב, יום הנחשב כשואה האישית שלכם על תקומת העם והמדינה. חלקם של יהודי אתיופיה בתקומת עם ישראל בארצו נאמר בגאווה ונכתב בספר ההסטוריה של המדינה היהודית שקמה ומשגשגת בציון בזכות מאבקכם, הקרבתכם ותרומתכם בתוך החברה הישראלית המתחדשת".