רשימת קיצורי מקלדת

האומץ ליזום שינוי- תכנית התחדשות חינוכית בבנימינה גבעת עדה

האומץ ליזום שינוי- תכנית התחדשות חינוכית בבנימינה גבעת עדה

אלפי תושבים לקחו חלק בשבוע שעבר בכנס בנושא התחדשות חינוכית- "חינוך בדרך שלנו"- שערכו במועצה המקומית בנימינה גבעת עדה. מדובר בכנס חשיפה ושיתוף ציבור שהגיע לאחר 10 חודשים של עבודת חקר ולמידה של הצוותים המקצועיים. "היה ערב מרגש, חשוב ומעורר השראה ואני רוצה להודות לצוותים המקצועיים ולתושבים האיכפתיים שלוקחים חלק בתהליך חשוב זה וחושבים איתנו יחד כיצד ניתן לחדש ולשדרג את החינוך המצויין שיש לנו היום במושבות" אמר ראש המועצה, איתי ויסברג.
 
במהלך הערב שהועבר באמצעות ערוץ היוטיוב ועמוד הפייסבוק של המועצה העביר ראש המועצה, איתי ויסברג סקירה על הסיבות ליזום התהליך, על שנעשה עד כה ועל הכנת הצוותים לקראת התחדשות החינוכית במערכת החינוך בבנימינה וגבעת עדה. לאחר מכן עבר השיח לקבוצות חשיבה בזום שבהם לקחו חלק התושבים לצד המנחים המקצועיים. אל הקבוצות נרשמו כ- 250 תושבים שביקשו לקחת חלק בשיח.
 
שולחנות השיח עסקו בנתיבי לימוד שונים שישולבו בתכנית הלימודים של כלל מערכת החינוך, בהם נתיב עסקי המשלב למידה מפגש עם אנשי שיווק, יזמים, בניית תכניות עסקיות, ההון האנושי בחברות מסוגים שונים. נתיב טבע סביבה וקיימות המשלב יציאה לחקר בטבע, שימור אתרים, הכרת תהליכי מיחזור ועוד. נתיב אזרחות, ציונות, דמוקרטיה ומורשת מקומית המשלב למידה באתרים היסטוריים, פגישות עם תושבים ותיקים, מוסדות ציבור.
 
נתיב מדע וטכנולוגיה המשלב למידה בחברות הי טאק, מעבדות מקצועיות, מפגשים עם אנשי פיתוח, מתחמי מייקרים. נתיב תרבות מוסיקה ואומנות המשלב מפגש עם אמנים מקומיים, מיזמי מוסיקה תרבות, הקמת תערוכות רחוב ועוד. נתיב חקלאים וחקלאות המשלב למידה מהמורשת החקלאית, שילוב בעבודה חקלאית, דבוראות וכ'ו ונתיב אחר ללמידה ברחבי הישוב - הצעה של מרחבים נוספים.
 
בתום הערב התקיים פאנל מכובד בהובלת יו"ר ועדת החינוך, חברת המועצה אביטל תבור, שבו הציגו המנחים של כל קבוצה את עיקרי ההמלצות בנתיבים השונים. ולקינוח, בסיום הערב נפתח דיון שכולו שאלות ותשובות על המהלך ומשמעויותיו למושבות בהשתתפות יו"ר ועדת חינוך אביטל תבור, מנהלת אגף חק"ר, מוניק ווקנין, התושבת והפעילה החינוכית מיה חביב וראש המועצה איתי ויסברג.
 
איתי ויסברג: "מתוך הכרה כי מיצינו את המשאבים הקיימים בפרדיגמות הלימוד הקיימות התחלנו בשנת תש"ף בתהליך של שבירת פרדיגמות ובניית פדגוגיה חדשנית למושבות. במשך 10 חודשים למדו ודנו צוותי החינוך, ועדת החינוך ואנשי מקצוע נוספים על הדרך הנכונה שבה ניתן להצעיד את מערכת החינוך המצויינת שלנו קדימה" . הערב הובל על ידי חברי ועדת ההיגוי מנכ"לית המועצה, ניצן גרמן מחנאי, מנהלת אגף חק"ר, מוניק ווקנין, יור ועדת חינוך, אביטל תבור, המתנדבים צחי דותן ומאיה חביב, רונית דרור ואיתן צור מאגף מו"פ ניסויים ויזמות.
מנהלת אגף חק"ר, מוניק ווקנין: "ערב זה היה ציון דרך בתוכנית החינוכית אותה אנו מובילים במערכת החינוך שלנו.
 
לאחר מפגשי למידה, תהיה ובעיקר שיתוף המנהלים וצוותי החינוך הגיעה העת לצאת לדרך ולהרחיב את מעגל השותפים בחינוך.
מרתק ומרגש לראות את הניצוצות בעיני אנשי החינוך והציבור, את שיתוף הפעולה המדהים שנוצר בין המנהלים לקהילה הרחבה. שיתוף פעולה שכבר הצמיח רעיונות חדשים ומעניינים. אני מודה למנהלים ולצוותים החינוכיים שלמרות התקופה המאתגרת נרתמו לתהליך החשוב והובילו את התהליך גם פנימה לתוך בתי הספר.
 
יו"ר ועדת חינוך, חברת המועצה אביטל תבור: "ערב החשיפה ושיתוף הציבור הוא אבן דרך משמעותית בתהליך המסמל את תחילת ההתחדשות החינוכית. אני צופה שהתושבים יהיו שותפים מלאים גם בהמשך ויביאו את הרעיונות המעולים שעלו במהלך הערב לכדי מציאות חינוכית. ועדת חינוך תמשיך להיות רתומה ומחויבת לתהליך על שלל הממשקים שלו ועל כך נתונה להם תודתי מראש.
 
תודה אחרונה אך משמעותית לצוותי החינוך במושבות אשר עברו שנה מאתגרת ועם זאת סיפקו מעטפת חינוכית מותאמת ורגישה לילדינו, עם שותפים מהסוג הזה אני בטוחה שתהיה דרך מעניינת ומפרה. חופש נעים ובטוח גם לכלל הילדים אשר יצאו לחופשת הקיץ נתראה ב"חינוך בדרך שלנו".