רשימת קיצורי מקלדת

מקדמים את התיירות במושבות

מקדמים את התיירות במושבות

לאחר חודשים ארוכים של עבודה, השבוע הוצגה תוכנית התיירות של המועצה בנימינה- גבעת עדה לחברי פורום התיירות והעסקים. "אנחנו מתעקשים להמשיך ולקדם את פעולות התכנון החשיבה גם בימי קורונה מאתגרים אלו בתוכם פיתוח התיירות מתוך חשיבה כי צעדים אלו יחזקו את הכלכלה המקומית ובנוסף כעת שהתייר הישראלי לא טס לחול זו הזדמנות להציע לו את התיירות הייחודית שקיימת אצלנו במושבות" הסביר ראש המועצה, איתי ויסברג.
 
לפני כחצי שנה החלו במועצה המקומית בנימינה גבעת עדה תהליך למיפוי התיירות במועצה ובניית תכנית עבודה שתקדם את העסקים הפועלים במרחב ואף תוביל פתיחת יוזמות ועסקים נוספים. בתמיכת משרד התיירות החל תהליך מקצועי בהובלת יועצת התיירות תמר קוכנר. בשלב הראשון בוצע מיפוי נרחב שכלל פגישות עם תיירנים במושבות, בדיקת תכנית סטטוטוריות ובחינת ההיצע באזור. במקביל, נבחן שוק התיירות המקומי והבינלאומי תוך בדיקת היתרונות היחסיים של האזור. השבוע הוצגה כאמור התוכנית במפגש רחב היקף שנערך בשל תקנות הקורונה באמצעות הזום.
 
איתי ויסברג: "גם אם הפעילות בשטח מאוד מוגבלת בשל תקנות הקורונה אנו ממשיכים לפעול כדי לקדם את הנושא ובמקביל להתאים אותו לכל השינויים בעולם התיירות. המושבות שלנו ייחודיות מבחינת המגוון התיירותי שאנחנו מציעים כאשר היא מבוססת על ספורט, מורשת חינוך ועוד ומיועדת עבור תיירות בוטיק".
 
על פי התוכנית שהוכנה המטרה היא לפתח את תיירות הספורט בבקעת הנדיב, פיתוח אתרי המורשת ושילובם במסלולים חינוכיים כך שיהוו מוקדי תיירות, פיתוח תיירות חקלאית ועוד.