רשימת קיצורי מקלדת

ממגרים את קדחת הבהרות בבנימינה

ממגרים את קדחת הבהרות בבנימינה

במסגרת שיתוף הפעולה של המועצה עם איגוד ערים ויטרינרי שומרון למיגור קדחת הבהרות, בוצע בשבוע שעבר ניטור במספר מוקדים ברחבי בנימינה לאיתור קרציות. זהו הניטור השני שמתבצע בחודשיים האחרונים כחלק מתוכנית כוללת שמבוצעת לטיפול במפגע. "בשנים האחרונות אנו עדים למספר לא מבוטל של מקרי תחלואה מקדחת הבהרות דווקא בבנימינה. יחד עם איגוד ערם וטרינרי בראשותו של דר' בדראן החלטנו לבצע טיפול מקיף ומעמיק במטרה למנוע תחלואה נוספת והפעם ניסיון אמיתי לאתר את מקורות המפגע" הסביר ראש המועצה איתי ויסברג.
 
קדחת הבהרות היא מחלה חיידקית שנגרמת על ידי חיידק ממשפחת הריקציה (rickettsia) ושמועברת לבני אדם בעיקר על ידי קרציות. תהליך ההדבקה עובד כך שהקרציה מוצצת דם של בעל חיים נגוע ואז מעבירה את החיידק במגע עם בני אדם.
 
בעקבות הדבקות חוזרות ונשנות בבנימינה פנה ראש המועצה למשרד הבריאות ולאיגוד ערים ויטרינרי ודרש טיפול מקיף בנושא. לאחר מספר מפגשי עבודה שהתקיימו בנושא הוקם צוות חירום לנושא במועצה והחלו לפני כחודשים בביצוע ניטורים גם על ידי איגוד ערים ויטרינרי וגם על ידי משרד הבריאות בשטח ובהדברת האזורים החשודים כנגועים או אזורים שבעבר דווח בהם על הדבקה.
 
דר' ריאד בדראן רופא וטרינר ראשי ומנכ"ל האיגוד הדגיש את חשיבות הטיפול למניעת קרציות בבעלי חיים ובסביבתם כחלק ממיגור הקדחת. "התסמינים העיקריים הם שילוב של חום גבוה, כאבי ראש ולאחר מספר ימים הופעה של פריחה המופיעה על גבי כפות הרגליים וכפות הידיים. תסמיני המחלה יכולים להופיע לעיתים שבועות ספורים לאחר העקיצה, ולכן לעיתים קשה לזהות את הקשר בין העקיצה לבין המחלה" הסביר דר' בדראן. נדגיש כי הטיפול בקדחת הבהרות פשוט למדי וכולל אנטיביוטיקה.
 
בחודשים הקרובים צפויים להתבצע ניטורים והדברות נוספות בהתאם לתכנית העבודה שנקבעה על ידי גורמי המקצוע.
ראש המועצה איתי ויסברג: "החיידק חמקמק אולם בעבודה משותפת של גורמי מקצוע ותושבים עירניים ניתן למגר את המפגע הזה אחת ולתמיד."