רשימת קיצורי מקלדת

מתכננים ביחד את בית ספר הנדיב

מתכננים ביחד את בית ספר הנדיב

השבוע נפגשו הצוותים המקצועיים במועצה המקומית בנימינה גבעת עדה לשיחת זום עם מנהלת בית ספר הנדיב חיה כוגן ונציגי הנהגת הורים כדי לחשוב ולתכנן ביחד את בינוי בית ספר הנדיב. "תהליך מרגש ומשמעותי בהפיכת החלום למציאות" סיפרה בהתרגשות מנהלת בית הספר חיה כוגן.
 
לאחר שנים ארוכות שבהם דרשה המועצה בהובלת מנהלת אגף החק"ר, מוניק ווקנין, להרוס את מבנה בית ספר הנדיב בבנימינה ולבנות במקומו מבנה חלופי, לאחרונה אישר משרד החינוך למועצה לצאת לתכנון מפורט של המבנה החדש שצפוי להכיל 12 כיתות לימוד. עם קבלת האישור התחילו במועצה תהליך של איתור אדריכל, חשיבה פדגוגית ומעגלי שיח.
מנהלת אגף החק"ר מוניק ווקנין, מהנדסת המועצה, אדר' שרון פישמן ביחד עם האדריכל עודד רוזנטל, מובילים בשבועות האחרונים שיח אל מול הצוותים החינוכים והורי בית הספר במטרה לבנות מבנה שעונה לצרכים ולרעיונות של הצוות החינוכי והורי התלמידים.
 
מנהלת בית הספר, חיה כוגן סיפרה כי בשבועות האחרונים התקיים שיח בתוך בית הספר במטרה לדייק את הצרכים והרעיונות שעולים מההורים ומהצוות. "שמענו מההורים מה הם חולמים בבית הספר העתידי ואילו ערכים ועקרונות אנו רוצים להטמיע בבית הספר. זהו צעד משמעותי בדרך להפיכת החלומות למציאות.
 
מנהלת אגף חק"ר, מוניק ווקנין: "נפלה בחלקי הזכות להיות שותפה לבינוי בי"ס הנדיב, כל התהליך שהתקיים עד כה אל מול משרד החינוך, ההורים וצוות ביה"ס הינו תהליך משמעותי שיטביע חותם לשנים הבאות.
 
המפגש וההיכרות עם האדריכלים שילוו אותנו הינו עוד צעד להגשמת החלום. מתרגשת ומצפה לפגישה בה יציגו לנו את החלופות שיבטאו בצורה המיטבית את הגשמת החלום ובעיקר את המענים לפדגוגיה החדשנית אותה אנו מובילים ביישוב ובביה"ס.
 
מהנדסת המועצה, אדר', שרון פישמן: "אנחנו מתחילים בתהליך חשוב של בנייתו המחודשת של בית ספר הנדיב. התכנון מטמיע בתוכו את התפיסה החינוכית החדשה ואת התפיסה היחודית של בית ספר הרואה את בית הספר כלב הקהילה ומייצרת מרחב משפחתי ומקיים המאפשר למידה חדשנית".
 
שלב התכנון צפוי להימשך כחצי שנה ולאחר מכן הוא יוגש לאישור משרד החינוך.יו"ר ועדת חינוך, חברת המועצה אביטל תבור: "משמח עד מאוד לראות את התהליך המשמעותי המשותף שנעשה בתכנון בינוי בית ספר הנדיב. אחרי שנים ארוכות בהן מבנה בית הספר אינו מתאים ללמידה המשמעותית והאיכותית שנעשית בו, ישנו תהליך תכנון לו שותפים ההורים וגורמי המקצוע. המפגש המשותף והחשיבה על צרכי התלמידים בצורה מקיפה וקהילתית יבטחיו מבנה חדשני ומותאם אשר יכבד את התלמידים, הצוות והקהילה הבאה בשעריו.