רשימת קיצורי מקלדת

גיבוש עמדת המועצה בנוגע לנחלי האזור

השבוע התקיים במועצת בנימינה גבעת עדה שיח ציבורי, משותף ופתוח (בזום) בהשתתפותם של כ 100 מתושבי המושבות בנושא "גיבוש עמדת המועצה בנוגע לנחלי האזור, תנינים, תמסח, עדה וברקן, בתכנית המתאר הכוללנית".
 
מטרת השיחה הייתה לשמוע את התושבים שאכפת להם, שמעורבים בקהילה ורואים כמונו בנחלים חלק מאופי המקום וכמרכיב חיוני בחיינו במושבות. במסגרת זו רצינו לקבל זוויות ראייה נוספות באשר לגיבוש עמדת המועצה בנושא.
 
את השיחה פתחו ראש המועצה איתי ויסברג ומהנדסת המועצה אדר' שרון פישמן, שהציגה בפתיחת הדיון ובהמשכו את נושא גיבוש תכנית המתאר הנוגעת לנחלי הסביבה, לכבישים הסמוכים ולתהליך הסטטוטורי מול וועדות התכנון . בהמשך הוצגה נקודת המבט של רשות הניקוז כרמל על ידי המנהל משה יזרעאלי השמה לה למטרה בראש ובראשונה למנוע את ההצפות הנגרמות מאי ספיקת הנחלים.
 
ד"ר נירית לביא אלון הציגה את עמדת קבוצת "חיים בנחל תנינים", קבוצת תושבים פעילה העוסקת במשך 7 שנים בנושא שיקום נחל תנינים. נירית הציגה במצגת מפורטת את תפיסת הקבוצה, את השגותיה על תכנית המתאר ואת החזון שלה באשר לנחל תנינים.
 
יובל רוטשטיין מקבוצת "שיקום נחל עדה" הציג את עמדת הפעילים שמבקשים לשמור על נחל עדה מההיבט האקולוגי והקהילתי גם בתכנית המתאר המתגבשת. הקבוצה נמצאת בחודשי הפעילות הראשונים שלה, עוסקת בעיקר באיסוף המידע ובמחקר ובחזונה רואה את הנחל כישות הממשיכה לקיים מערכת שוקקת של החי והצומח.
 
נשמעו דעות נקודתיות נוספות הנוגעות לנחלים, לכבישים הסמוכים ובכלל למדיניות המועצה לנושא. ההערות והדעות הרבות נרשמו וילקחו בחשבון בדיוני ההמשך.
 
בסיום הדיון התייחס ראש המועצה איתי ויסברג למספר סוגיות שהועלו בדיון.