רשימת קיצורי מקלדת

יום ב"ז בבית הספר "גבע" בגבעת עדה- בוחרים זום

בבית הספר "גבע" בגבעת עדה עלתה יוזמה של ענבל סיטבון, סגנית המנהלת, בגיבוי מלא ו"דחיפה" של עינב קולטון, מנהלת בית הספר, לקיים יום ב"ז (ראשי תיבות של בוחרים זומים). זהו יום בו כל ילד וילדה בבית ספר "גבע" קמים לבוקר בו הם בוחרים את הזומים שלהם מתוך מגוון רחב ועשיר של תחומי העשרה , כןןןן... שמים את החומר הלימודי בצד! , לא זה לא חלום, כך בדיוק קרה במציאות!
 
וכך, החל מיום חמישי האחרון החל לו נוהל ב"ז- בוחרים זום, בו הילדים נפגשים בבוקר יום חמישי - ל"בוקר מה נשמע?" עם המחנכת ,ולאחר מכן בוחרים מתוך לוח בחירה - שני זומים במגוון נושאי העשרה.
 
יום ב"ז מוגדר כיום לימודים חובה, אך ב"גבע" מאמינים ש שעצם בחירת הזומים תלהיב את הילדים ותחבר אותם לנושאים שהם אוהבים ותעניק להם קצת גיוון ועניין.
 
גם הצוות החינוכי נרתם לרעיון בהשקעה ויציאה משגרת החומר הלימודי השוטף.
ביום חמישי האחרון החלה הפעילות שהוגדרה כהצלחה מסחררת: הילדים עברו שיעורי אפייה, ציור, חיות בפלסטלינה, יוגה, תיאטרון ועוד, שיתפו פעולה ונהנו מכל רגע. גם ההורים שחלקם שוהים בימים אלו עם הילדים בבתים נהנו לראות את הילדים יוצאים משגרת הלימודים הרגילה. התכנית בהמשך היא שההורים יעבירו שיעורים לתלמידים וגם תלמידי כיתות ו' יעבירו שיעורים לקטנים.
 
ראש המועצה איתי ויסברג:
" נפלא לראות שגם בימים לא קלים אלו למערכת החינוך יש מי שיודעת ויודע לחשוב בצורה יצירתית שתיטיב עם הילדים. כל שיעור כזה שאינו קונבנציונלי מעשיר את הילדים, חושף אותם לעולמות חדשים ולא פחות חשוב – עומד בקנה אחד עם תכנית החינוך היישובית שלנו "חינוך בדרך שלנו". אני קורא לכל הצוותים החינוכיים במושבות לחשוב בצורה יצירתית, מעניינת ופורצת דרך. ברכות לענבל, עינב וכל הצוות ב"גבע", המשיכו כך".
 
מוניק ווקנין מנהלת אגף חק"ר:
" מרגש לראות איך הצוותים החינוכיים חושבים כל הזמן מחוץ לקופסה, מחפשים גיוון בהוראה ומנצלים תקופה זו לפיתוח פדגוגי למען התלמידים. יום זה מעשיר לא פחות מיום שיגרתי. תודה לענבל על היוזמה, תודה לעינב שמאפשרת לממש יצירתיות, תודה לכל הצוות החינוכי על ההירתמות, ותודה גדולה לתלמידים ולהורים על שיתוף הפעולה".
 
עינב קולטון וענבל סיטבון:
"ההתנסות המצוינת הזו רק חידדה לנו את מה שכבר ידענו קודם, חשוב לאפשר לילדים בחירה, גיוון ותמיד לחשוב מחוץ לקופסה. אין ספק שנרצה להמשיך ולהטמיע את ערך הבחירה בעוד המון תחומים בבית הספר בתקופת הקורונה וכמובן לכשנחזור".