רשימת קיצורי מקלדת

נלחמים יחד בקדחת הכתמים הים תיכונית!

נלחמים יחד בקדחת הכתמים הים תיכונית!

אז מהי אותה קדחת, הידועה גם בשם קדחת הבהרות?

קדחת הכתמים, הידועה גם בשם קדחת הבהרות נגרמת על-ידי הטפיל ריקציה קונורי ומועברת לבני אדם באמצעות עקיצת קרצית הכלב החומה. הקרציות חיות לרוב על כלביים (כלבים, תנים ושועלים) או מתחת לעשבייה. המחלה גורמת לנו לתסמינים כמו חום גבוה, צמרמורות, כאבי שרירים ומפרקים, חולשה כללית ופריחה.

המשרד להגנת הסביבה מוביל מהלך יחד עם המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה, רשות הטבע והגנים , איגוד ערים וטרינרי שומרון , משרד הבריאות והשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות, במסגרתו יבוצע ניטור ומניעה ביום שני הקרוב, 12/4, הכולל ניטור קרציות בשטחים פתוחים ועמדות הסברה ובדיקה של כלבים יזומה על-ידי וטרינרים.

במסגרת המבצע מוזמנים בעלי הכלבים עם כלביהם לשני מוקדים שבהם יתמקמו הצוותים המקצועיים בבנימינה: גן יבנה - הנדיב פינת ארז ובגן נעמת - גבעת חן בשעות 9:00 עד 11:00. בנוסף, צוותי מזיקים והדברה של המשרד להגנת סביבה יבצעו ניטור סביבתי של קרציות בשטחים הציבוריים ובשטחים הפתוחים באזור.

על מנת לעודד כמה שיותר בעלי כלבים להגיע ולבדוק את כלביהם וכצעד הנועד לתמוך בעסקים המקומיים, המועצה יזמה שיתוף פעולה עם שני עסקים אצלנו במושבות, שמציעים מבצעים הרלוונטיים למאבק בקרציות ובכלל ציוד לכלבים ולבעלי חיים. מוזמנים לפנות לחנות כלב מר – קט בדרך המסילה בבנימינה 04-6380565 ולרשת הכל לכלב ולחתול הנמצאת בקניון "של" רשת מקצועית לציוד ומזון לבעלי חיים.

רוצים פרטים נוספים על המחלה ומניעתה? ניתן לקרוא בפרסום של איגוד ערים וטרינרי שומרון https://did.li/uu3Hw, ובקישור הבא: https://did.li/298ql