רשימת קיצורי מקלדת

פרויקט התייעלות אנרגטית בבנימינה וגבעת עדה יצא לדרך

לאחר תהליך ארוך שכלל מיפוי המושבות, אישורים חריגים של משרדי הפנים והאוצר, בחירת קבלן מבצע, בחירת דגמים וביצוע פיילוט מוצלח במספר רחובות במושבות החל קבלן הביצוע הנבחר של הפרויקט להחליף את גופי התאורה במושבות ונורות ישנות לנורות חסכוניות.

עלות הפרויקט נאמדת ב- 5 מיליון ₪ וההערכות הן שתוך 7 שנים בהן תוחזר ההשקעה יניב הפרויקט חסכון של כ-60% בהוצאות המועצה על תאורת רחובות.

התכנית שיצאה לפועל כוללת את שדרוג מערכת תאורת החוץ במושבות ומעבר מנורות ליבון בזבזניות לנורות חסכוניות בטכנולוגיית LED. בנוסף, במרכזיות התאורה יותקנו שעונים אסטרונומיים, מערכות לעמעום תאורה ומשנקים כל זאת לטובת תפעול יעיל וחסכוני של 2,728 גופי תאורה במושבות.

ראש המועצה איתי ויסברג:

"הפרויקט הושק במסגרת עמידה ביעד הקיימות ארוך הטווח של המועצה וליתר דיוק כמענה ליעד המשנה של התייעלות ירוקה מתמדת בתחומי אנרגיה תחבורה אשפה וסביבה.

זה אחד מהפרויקטים ארוכי הטווח שמקדמת המועצה כגון תכנית מתאר למושבות, תכנית התחדשות עירונית, תכנית 'חינוך בדרך שלנו' ונתיבי תחבורה ירוקים, שפירותיהם יראו שנים קדימה.

גם מבנה המימון של הפרויקט לא מקובל בעולם המוניציפלי שכן כולו מגיע ישירות מהחיסכון אותו הוא מביא לציבור מבלי לרתק משאבים כספיים מקופת ההשקעות של המועצה.

אני רוצה להודות ולהוקיר את עבודתם של מחלקת ההנדסה בראשות אדר' שרון פישמן ושי לדני מנהל מחלקת חשמל, צור אוריון גזבר המועצה וניצן מחנאי גרמן מנכ"לית המועצה"