רשימת קיצורי מקלדת

היסטוריה במועצת בנימינה גבעת עדה

באירוע נדיר הגיע יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, מר איתמר בן דוד, למשרדי המועצה בנימינה גבעת עדה כשבידו תכנית המתאר לגבעת חן כדי לחתום עליה חגיגית מול ראש המועצה איתי ויסברג, נציגי התושבים וצוות התכנון של המועצה.
 
באירוע נכחו מנכ"לית המועצה ניצן מחנאי גרמן, מהנדסת המועצה אדר' שרון פישמן, אדר' הפרויקט אריאל גושן, אדר' ליאת איזקוב, הלית גונן ראש צוות במנהל התכנון, לורן בר שלו העובדת הסוציאלית המלווה את הפרויקט, נציגים מטעם דיירי השכונה ועורך הדין ישראל שמואלי מטעם נציגות הדיירים.
 
התכנית יצאה לדרך בהחלטתו של ראש המועצה הקודם פינקי זוארץ ז"ל ליזום על ידי המועצה תכנית כזו לאחר שתכניות ביזמות פרטית לא צלחו שנים קודם. את התכנית המשיך ראש המועצה הנוכחי איתי ויסברג מול מוסדות התכנון ואף זכה להשלימה ולהביאה למעמד אישור סטטוטורי מלא בימים אלו. במקום 192 יחידות דיור הקיימות כיום במתחם ייבנו 563 במודל תכנוני של שימושים מעורבים. יש לציין שהתכנית זכתה בשני פרסים שונים : אות הרשות המקומית לפרויקט עירוני לשנת 2019 ופרס אות האדריכלות הישראלית בקטגוריית תכנון עירוני. גם המודל הכלכלי של הפרויקט ייחודי בכך שהוא משלב קרקעות השלמה באזור התעסוקה כרמל ולא ביחידות דיור.
 
ראש המועצה איתי ויסברג אמר:
"זהו אירוע היסטורי בעל משמעויות כלכליות וחברתיות נרחבות לתושבי גבעת חן ולקהילת בנימינה כולה. ראשית יש בה קיום מחויבות ארוכת שנים לתושבים בשכונה הנמצאים כיום בתנאי דיור שאינם הולמים. אולם התכנית מהווה גם בשורה גדולה לזוגות צעירים שרוצים לשוב לבנימינה והמציאות הנדל"נית היקרה במושבות מקשה עליהם לעשות זאת. אני רוצה להודות לאיתמר יו"ר הוועדה, לליאת פלד מתכננת המחוז ולכל הצוות במנהל התכנון על שיתוף הפעולה בדיונים המקצועיים ולעובדה שתכנית זו קודמה במהירות שיא ביחס לתכניות דומות בסדר גודל כזה בארץ. אני רוצה גם להודות לצוותי המועצה שעבדו במסירות בשנים האחרונות כדי להביא את התכנית הזו לנקודה בה היא נמצאת היום. מרכיב מכריע ביעד הושג, אישור סטטוטורי של התכנית, אולם עדיין נותר לנו להפוך את התכנית לדירות לתושבים בגבעת חן. זו תכנית התחדשות עירונית ראשונה שקידמתי בחיי ולכן קשה לי לתת תחזיות אולם אני מכוון לקבלת בקשות להיתרי בניה ראשונים בתוך השנה וחצי הקרובות".
 
איתמר בן דוד יו"ר הועדה המחוזית חיפה במשרד הפנים הוסיף:
"התכנית הזו לוותה בהנהגה ציבורית ומקצועית של המועצה. זו תכנית מאוד חשובה למושבה בנימינה ולצביון שלה. זו בשורה למושבה, לתושבי השכונה ולכל הקהילה. תכנית ההתחדשות העירונית חשובה מאוד למחוז חיפה, ובאופן ספציפי ליישוב בנימינה. היא נוגעת בתושבים וזה הייחוד שלה. אני מודה לצוות המקצועי שהכין את התכנית לליאת איזקוב, ליאת פלד ולהלית גונן".
 
נציגות דיירי השכונה הביעה את תקוותה שהתכנית תקודם בהקדם האפשרי "למען רווחת הדיירים הנמצאים במבנים רעועים שזמנם עבר".