רשימת קיצורי מקלדת

המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה : מתנגדים להעברת חזירי הבר מחיפה לבקעת הנדיב והר חורשן

לאחרונה פורסמו באמצעי התקשורת השונים כי רשות הטבע והגנים שוקלת צעד של העברת חלק מאוכלוסיית חזירי הבר השוהה בעיר חיפה לאזור הר חורשן ולפארק הטבע בקעת הנדיב.
 
בחוות דעת מפורטת של מומחים בתחום מטעם פארק טבע בקעת הנדיב, ניתן ביטוי למספר סיבות בגינן אין לבצע העברה שכזו, להלן עיקרן:
 
1. מבחינה אקולוגית - עולה כי צפיפות החזירים במרחב אליו מתוכנן להעתיק את חזירי הבר )הר חורשן וסביבת רמת הנדיב( הינה גבוהה בפני עצמה.
 
2. בני האדם והעוסקים במקצועות החקלאות בסביבה – העתקת החזירים ממרחב עירוני למרחב חקלאי תפגע בפרנסת החקלאים ובמרקם העדין של יחסי טבע-חקלאות-אדם באזור רמת הנדיב.
 
3. רווחת בעלי החיים - ממחקרים בעולם נמצא כי לכידה והעברה גורמות למצב של עקה המתבטא בירידה במשקל החיה, עלייה בשכיחות מחלות, התייבשות ועוד.
 
המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה מצטרפת לחוות הדעת שניתנה ומתנגדת להעברת אוכלוסיית החזירים לאזורנו.
 
במכתב תגובה שהתקבל בלשכותיהם של ראשי רשויות באשכול – בנימינה גבעת עדה, זכרון יעקב, חוף הכרמל, פוריידיס ואלונה, התחייבה רשות הטבע והגנים כי " אין כוונה להעתיק את הבעיה של חיפה לשטחים הקרובים לישובים שלכם ובכל מקרה כנהוג, לא תהיינה פעולות חד צדדיות שלא בהסכמה".
 
ראש מועצת בנימינה גבעת עדה איתי ויסברג מסר:
" אני מברך על התחייבות רשות הטבע והגנים בדבר שיתוף פעולה עתידי בנושא ועל נקיטת העמדה שלא פותרים בעיה אחת בהעברתה לאזור אחר. כיליד חיפה וכאזרח, אני מייחל לפתרון בסוגיה מורכבת זו שפוגעת באיכות חייהם של תושבי חיפה והסביבה. יחד עם חברי ראשי הרשויות באזור, נמשיך לשמור על הריאות הירוקות באזורנו ונמשיך לשמור על האיזון העדין בין הטבע לאדם"
 
קרדיט תמונה: מצלמת שביל ברמת הנדיב, אמיר ארנון.