רשימת קיצורי מקלדת

חקלאי המושבות מצטרפים למחאה כנגד רפורמת הייבוא

בשבוע שעבר הצטרפו חקלאים משתי המושבות, יחד עם ראש המועצה איתי ויסברג, להפגנה הגדולה שנערכה בצומת חפר, הפגנה אחת מני רבות שנערכו ברחבי הארץ, כנגד הרפורמה בחקלאות שמתכננים שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר. המפגינים דרשו שהורדת יוקר המחייה לא תיעשה על גבם של החקלאים ולא כנגד הרס החקלאות.
 
הרפורמה המתוכננת מתמקדת בהסרת מכסי מגן על ייבוא פירות, ירקות וביצים, כנגד הענקת תמיכה ישירה לחקלאים. תומכי והוגי הרפורמה טוענים שהיא תוביל להוזלת סל הקניות ותיטיב עם הצרכן הישראלי. החקלאים מצידם טוענים כי הרפורמה המתוכננת תחסל ענפים שלמים בחקלאות, תפגע בביטחון המזון הלאומי ולנוכח ניסיון העבר – לא תוזיל בצורה משמעותית, אם בכלל, את סל הקניות של הצרכן הישראלי. ארגוני החקלאים דורשים כי כל רפורמה בענף תיעשה בהידברות עימם ולא בצורה גסה ודורסנית. לדידם, הרפורמה הנ"ל לא מתייחסת כלל למוקשים העיקריים והם: מחירי המים המאמירים, עלות העבודה הגבוהה ופערי התיווך הבלתי נסבלים שהם הם אלו שמייקרים את התוצרת החקלאית שבסופו של דבר נמכרת לצרכן ברשתות השיווק.
 
ראש המועצה איתי ויסברג ויו"ר הוועדה החקלאית עמוס וייל אמרו בהפגנה כי "אין דרך לשמור על הקרקע שלנו מבלי לעבד אותה.
אנחנו קוראים לממשלה לעשות חישוב מסלול מחדש בכל הנוגע לרפורמה המוצעת בחוק ההסדרים, ורוצים לראות סיוע ועזרה לחקלאות, ולא הרס וחורבן.
 
החקלאות היא לא הבעיה אלא הפתרון. הפתרון לאיכות חיים, הפתרון לאיכות הסביבה, הפתרון לעצמאות כלכלית בשגרה ובחירום. תוצרת חקלאית חיצונית תיכנס לאותו מסלול יקר של פערי התיווך, תקדם את החקלאות בחו"ל ותהרוס את המפעל הציוני של החקלאות בארץ, ואיתו ישתנה נוף מולדת פיסי וערכי תוך כרסום הציונות המודרנית".