רשימת קיצורי מקלדת

מובילים בנתוני גיוס

מובילים בנתוני גיוס

השבוע הוקראו בפני ראש מועצה מקומית בנימינה גבעת עדה, איתי ויסברג ומנכ"לית המועצה, ניצן מחנאי גרמן, נתוני הגיוס והשירות הגבוהים ברשות. בין היתר נרשמה עליה בשיעור הגיוס ללחימה בקרב גברים ונשים ראש המועצה, (סא"ל במיל') איתי ויסברג: " נתוני הגיוס של נוער המושבות שלנו מעידים כבר שנים על איכותו ואיכות המשפחות מהן הוא מגיע. זאת לא יהיה מליצה לאמר שכל המדינה שלנו נשענת על נכונתם הבלתי מתפשרת של נערות ונערים אלו למסור את זמנם מירצם ולעיתים את נפשם על קיומה של המדינה. אני גאה להיות בראש מועצה שערך ההתגייסות וההתנדבות לביטחון המדינה של כולנו עומד במקום כל כך גבוה עד כדי מודל לחיקוי לבני הארץ כולם"
 
שיעור התגייסות הכללי של הגברים במועצה עומד בשנת 2020 על 91.2% ושיעור הגיוס הכללי של נשים הוא 88.7%. בבית ספר כרמים עומד על 94.3% כאשר שיעור גיוס הגברים בבית ספר כרמים עלה ל 94.3% . מעל 60% מהגברים מתגייסים לשירות לחימה. שיעור גיוס הנשים עומד על 93.3% וכ- 18% מהן מתגייסות ללחימה, 64% לקורסים שונים. 17% מהגברים ממשיכים לקצונה ו14.2% מהנשים ממשיכות לקצונה. כ- 25 % מתנדבים לשנת שירות.
 
מנהל בית ספר כרמים, יורם יפה: "יש לנו נוער איכותי מאוד, קהילה חזקה, ותהליך חינוכי וערכי הנעשה בביה"ס לאורך השנים בו אנו מובילים להישגים גבוהים מאוד בנתוני הגיוס, באיכות השירות וביציאה לשנות שירות ומכינות קדם צבאיות (25% מהבוגרים). גאווה גדולה וסיפוק!"
 
מנהלת אגף חק"ר, (סא"ל במיל') גלית אלרד: " נתוני הגיוס המרשימים של הנוער במושבות, אינו מעיד לצערי על הנתונים הכלל ארציים. בעידן בו לא תמיד ברור שהשירות בצה"ל בכלל והשירות הקרבי בפרט מהווים עדיין ערך
מרכזי בחברה הישראלית, ההתגייסות לשירות משמעותי במושבות מהווה עדיין ערך מרכזי וחשוב. גאה בנוער, במערכת החינוך ובהורים על התרומה החשובה לחיזוק הנוער בתקופת השירות