רשימת קיצורי מקלדת

השר עודד פורר הגיע לביקור במ.מ. בנימינה גבעת עדה.

השר עודד פורר הגיע לביקור במ.מ. בנימינה גבעת עדה.

שר החקלאות ופיתוח הכפר ופיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, עודד פורר, הגיע לביקור במועצה המקומית בנימינה גבעת עדה במטרה לסייע למועצה להתמודד עם אתגרים בתחומי החקלאות, פיתוח ותכנית המתאר. ראש המועצה, איתי ויסברג: "אני מודה לשר החקלאות על הזמן שמצא להקדיש לבנימינה וגבעת עדה. זה שר החקלאות הראשון שמבקר ביישובים מזה שנים ואשר בנכונות מלאה לקדם חקלאות ומושבות חקלאיות"
 
השר פורר, ומנהל מחוז מרכז במשרד החקלאות אלשייך סלמאן, נפגש עם ראש המועצה, איתי ויסברג, מנכ"לית המועצה, ניצן מחנאי גרמן, יור הועדה החקלאית, יחיעם אלטשולר ,מזכיר הועדה החקלאית, עמוס ויל ורכזת השטח של ישראל ביתנו מיכל אורון עזאני תושבת בנימינה.
הנושאים שהוצגו בפני השר :ביטול התכניות של פיתוח תיירות חקלאית במסגרת שינויי הולנת"ע בתכנית מתאר, סיוע בקידום תכנית התחדשות עירונית בגבעת חן שממתינה לאישור הקרקע המשלימה ממנהל מקרקעי ישראל, סיוע לחקלאות בתקצוב לשינוע של גזם שיתמרץ ויעודד את החקלאים למחזר את הגזם במקום פתרונות שריפה ועוד. חברי הועדה החקלאית סיפרו לשר על ההתמודדות היומיומית עם הפשיעה החקלאית בעזרת מתנדבים של השומר החדש וסייר שמועסק על ידי המועצה, וביקשו סיוע בטכנולוגיות מתקדמות להתמודדות עם הפשיעה החקלאית.
 
כמו כן הועלתה בקשת המועצה להכרה בשטפונות של שנת 2020 והכרזת אירועים אלו כ"אסון טבע".
השר בישר על התוספות התקציביות שהוביל משרדו לתקצוב מתנדבים בחקלאות ובמגב כחלק מההתמודדות עם הפשיעה החקלאית. לגבי הטיפול בגזם השר עדכן על פילוט שיוביל המשרד בקרוב.
 
ראש המועצה, איתי ויסברג: " "יש חשיבות גדולה להביא את אתגרי הקיום והזהות של המושבות בישראל לכמה שיותר גורמים בממשלה. המאבק במגמות התכנון הדורסניות צריך להיות תוך רגישות למורשת הישראלית – עיר צריכה להיות עיר, מושבה מושבה וקיבוץ קיבוץ. השר עודד פורר הוא אוזן קשובה לחקאלות, לחקלאים וכבן למושבה היסטורית שאבותיו הקימו – רחובות – גם לתושבי המושבות בישראל."
מנכ"לית המועצה , ניצן מחנאי גרמן : כבת לחקלאי ומתנדבת בארגון השומר החדש ,האתגרים הם רבים והפגישה היום היא צעד חשוב ונוסף להמשך הסיוע של המועצה והתמיכה שלנו בחקלאות ובחקלאים.
 
נציגי הועדה החקלאית,יחיעם אלטושלר ועמוס ויל: "זו פעם ראשונה מזה שנים ארוכות ששר חקלאות מגיע אלינו לביקור למרות שהאזור שלנו עשיר בחקלאות. אנחנו מאוד מעריכים את הביקור ומקווים שהביקור הזה יביא איתו בשורה שתסייע לנו החקלאים בהתמודדויות היומיומיות ובאתגרים הניצבים בפנינו"
 
מיכל אורון עזאני : "שמחתי מאד שלמרות מגוון האילוצים ביקורו החשוב של שר החקלאות יצא אל הפועל. אמשיך לפעול בכל הכוח לסייע למועצה המקומית ולחקלאים למול משרדי הממשלה השונים."