רשימת קיצורי מקלדת

הוקם אשכול רשויות מישור החוף!

הוקם אשכול רשויות מישור החוף!

ביום חמישי האחרון התכנסה לראשונה מאז ההכרזה על הקמת אשכול רשויות מישור החוף מועצת הנהלת האשכול. בישיבה זו נבחר ראש מועצה מקומית בנימינה גבעת עדה, איתי ויסברג, לשמש יו"ר האשכול. איתי ויסברג: "אני מברך על הקמת האשכול לאחר מאמצים ודחיפה של שנים של חבריו. תקופת הקורונה הדגישה את היתרון האיזורי שיכול להיות לפעולות רבות בהן עוסקות הרשויות המקומיות, וזאת מעבר ליתרון המובנה שיש לגודל במשימות תפעוליות. אני מודה לחברים על האמון שנתנו בי למילוי התפקיד. כעת אנחנו יוצאים לדרך בגוף משפטי שיתופי לרשויות האזור המיועד לשפר את כלכליות התנהלותן, להעמיק שיתופי פעולה ולעניק שירות משופר לתושבים"
 
שרת הפנים איילת שקד חתמה לאחרונה על הקמת אשכול אזורי חדש- אשכול רשויות מישור החוף, הכולל מעל 100,000 תושבים ומאגד בתוכו 6 רשויות מקומיות: מועצה אזורית אלונה, מועצה מקומית בנימינה - גבעת עדה , ג'סר א-זרקא, מועצה מקומית זכרון יעקב, מועצה אזורית חוף הכרמל ומועצה מקומית פוריידיס, בתקווה לחזק ולהרחיב בעתיד את האשכול על ידי צירוף רשויות נוספות ממחוז חיפה שכבר הביעו עניין בכך.
 
האשכול החדש שהוקם בסיוע וליווי מחוז חיפה במשרד הפנים משלב תכנונו, דרך צירוף הרשויות ועד לחתימה על הקמתו בפועל, מתווסף לרשימה של 11 אשכולות אזוריים קיימים, שמטרתם העיקרית היא התפתחות הרשויות המקומיות, שיפור איכות חיי התושבים וצמצום הפערים.
 
מודל האשכולות האזוריים משמש כפלטפורמה אזורית משותפת לרשויות מקומיות שכנות, לאספקת שירותים אזוריים משותפים ולקידום תכנית לפיתוח אזורי – מתוך תפיסה של איגוד משאבים, מיצוי יתרונות הגודל ופיתוח תפיסה מרחבית. האשכולות פועלים במגוון תחומים מוניציפאליים: תכנון ותשתיות, מישור חברתי, חדשות ודיגיטציה, פיתוח כלכלי ועוד.
 
בישיבת ההקמה מונתה ועדת כוח אדם, רכש והתקשרויות, מונה גזבר לאשכול והוחלט על יציאה לגיוס מיידי של מנכ"ל לאשכול
השרה איילת שקד אמרה: "צירוף אשכול רשויות מישור החוף הוא אבן דרך נוספת במדיניותי לחיזוק השלטון המקומי, הן בקידום שיתופי הפעולה והן כפלטפורמה משלימה לביזור הסמכויות בשלטון המקומי".
 
מנכ"ל משרד הפנים יאיר הירש: "האשכולות הם בחירה ולא חובה, ואני שמח על הצטרפותן של 6 הרשויות הנוספות ל- 156 הרשויות הקיימות אשר כבר הבינו את האוצר הגלום בהקמת האשכולות. אני מאמין כי רשויות נוספות יצטרפו כדי להוביל את עצמן ואת האזור כולו להישגים נוספים ומשמעותיים ואני תקווה כי משרדי ממשלה נוספים יצטרפו לתקצוב האשכולות מתוך ראייה אזורית רחבה".