רשימת קיצורי מקלדת

בפעילות משולבת מוגרה קדחת הבהרות בבנימינה

בפעילות משולבת מוגרה קדחת הבהרות בבנימינה

בשנים האחרונות כיכבה המושבה בנימינה בדיווחי ההדבקה בקדחת הבהרות בארץ עם עשרות מקרים של הדבקה. בעקבות כך, יזמו משרד להגנת הסביבה ביחד עם המועצה, איגוד ערים ווטרינרי שומרון, רשות הטבע והגנים , משרד הבריאות והשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות, מבצע משולב שכלל ניטור ומניעה של קדחת הבהרות. המבצע כלל ניטור קרציות בשטחים פתוחים ועמדות הסברה ובדיקה של כלבים יזומה על-ידי וטרינרים.
 
בנוסף במסגרת המבצע שהתקיים לפני כשנה הוזמנו בעלי כלבים עם כלביהם וצוותי מזיקים והדברה של המשרד להגנת סביבה ביצעו ניטור סביבתי של קרציות בשטחים הציבוריים ובשטחים הפתוחים באזור.
נזכיר כי קדחת הבהרות נגרמת על-ידי הטפיל ריקציה קונורי ומועברת לבני אדם באמצעות עקיצת קרצית הכלב החומה. הקרציות חיות לרוב על כלביים (כלבים, תנים ושועלים) או מתחת לעשבייה. המחלה גורמת לתסמינים כמו חום גבוה, צמרמורות, כאבי שרירים ומפרקים, חולשה כללית ופריחה.
 
ד"ר ריאד בדראן ווטרינר ראשי ומנכל איגוד וטרינרי שומרון " מאז המבצע חוסל הנגיף בבנימינה גבעת עדה והשנה לא נרשם ולו מקרה אחד של הידבקות. אנחנו פונים לבעלי כלבים לבדוק אם ישנם קרציות על הכלב ולבצע הדברה תקופתית נגד קרציות."
 
ראש מועצה אזורית מנשה ויו"ר האיגוד אילן שדה " שיתוף הפעולה הוביל להצלחה - במיגור הנגיף לטובת בריאות התושבים ובעלי החיים."
ראש המועצה, איתי ויסברג: "לפני כשנתיים שמנו לנו כיעד למגר את קדחת הבהרות שהתעקשה להתפרץ במערב בנימינה. בפעולה משולבת של המשרד להגנת הסביבה, האיגוד הורטרינרי, משרד הבריאות ותושבים ששיתפו פעולה התקיימו מספר ימים מרוכזים של איתור ומניעה. אני שמח להתבשר שחלפה לה שנה שלימה ללא מקרה אחד של הידבקות במחלה. הפעולות היו טובות וכעת יש לשמר אותן כדי למגר סופית את הוירוס ממחוזותינו."