רשימת קיצורי מקלדת

שיתוף פעולה עם עמותת ידידים בדרכים

מועצה מקומית בנימינה גבעת עדה בשיתוף פעולה עם עמותת ידידים בדרכים
השבוע ערך ראש המועצה, איתי ויסברג פגישת עבודה עם מנכ"ל עמותת ידידים בדרכים, ישראל אלמסי והשניים סיכמו על שיתוף פעולה.
 
מתנדבי עמותת ידידים בדרכים מספקים ״עזרה ראשונה לא רפואית״ בדרכים ובבתים 24 שעות ביממה, למעט שבת וחג. ויסברג: "פגשתי אנשים מדהימים שממלאים את עולמם בעזרה נטולת פניות לאחרים".
 
במהלך הפגישה סקר אלמסי את פעילות 'עמותת ידידים' ברמה הארצית ואף הציג נתונים של פעילות העמותה בשטחי המועצה בנימינה - גבעת עדה. סוכם על שיתוף פעולה בין הצדדים תוך סיוע של הרשות להגדיל את מעגל המתנדבים של העמותה על ידי הסברה והנגשת המידע לתושבים ולמתנדבים בישובים.
 
מתנדבי עמותת ידידים בדרכים מספקים סיוע בשלל תחומים, ביניהם: סיוע בהחלפת גלגל, התנעת רכבים, מילוי מים / שמן / דלק בכבישים מהירים, ובפתיחת רכבים נעולים באמצעות ציוד מקצועי ללא כל נזק. בנוסף, מתנדבי ידידים מבצעים חילוצי שטח לרכבים שהתחפרו, מסייעים בפתיחת דלתות בתים שנטרקו ועוברים הכשרות מקצועיות לחילוץ לכודים ממעליות.
 
כיום מונה הארגון למעלה מ-12,000 מתנדבים ומתנדבות, כ 130 מתנדבים פועלים בין חדרה לעתלית וכעת פועל הארגון להרחיב את מעגל המתנדבים. בשנה החולפת מתנדבי הארגון סייעו בהצלחה ליותר מ-140,000 אזרחים, אשר נתקעו בדרכים, או בבתים ברחבי הארץ .
בפגישה שנערכה השבוע עם צוות המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה בהם ראש המועצה, מנכ"לית המועצה, ניצן גרמן, מנהלת אגף חק"ר מוניק ווקנין, קב"ט המועצה, אלון אגם, מנהלת מחלקת רווחה, ענת קציר, סמנכל ידידים בדרכים ליזי שטרן ומנהל מרחב מנשה, מאור ביטון, החליטו הצדדים על שיתוף פעולה בין המוקד העירוני ומוקד ידידים בדרכים וזה על מנת להרחיב את הסיוע שניתן לתושבים בעתות חירום גם בנושאים שלא באחריות ישירה של המועצה. ארגון ידידים יערוך ערב הדרכה לגורמים הרלוונטים ובנוסף יבחן שיתוף פעולה עם תיכונים בעיר, כפי שארגון ידידים מקיים בערים רבות ברחבי מדינת ישראל במסגרת מחויבות אישית.
 
מנכ"ל ידידים סיוע בדרכים - ישראל אלמסי הזכיר את הפסיפס הרבגוני המאפיין את מתנדבי הארגון הנמנים על כל קצוות הקשת הישראלית. "המכנה המשותף בין כל המתנדבים שלנו הוא סיוע ועזרה לזולת ללא הבדל בין גזע דת או מין. ארגון ידידים הוא הבשורה האמיתית של ישראל; הוא מחבר בין קהלים שונים ומרבה סולידריות וערבות הדדית בעם".
ראש המועצה, איתי ויסברג: "רוח הפעולה של ארגון ידידים מתאים מאוד לרוח ההתנדבות השורה בקרב התושבים בישובים גבעת עדה ובנימינה. אני רואה באהדה רבה שיתוף פעולה עם פעילות "ידידים" בדיוק כפי שאנחנו משתפים פעולה עם משטרת ישראל והמשמר האזרחי וארגון השומר החדש.
 
רוח הסולידריות היא ערך יסודי עוד מימי המתיישבים הראשונים בישובי הברון ומאוד משמח לראות אותה ממשיכה גם בדור השני והשלישי".
 
הפנייה לארגון, "ידידים- סיוע בדרכים" נעשית באמצעות חיוג למוקד 24/6 בטל: 0533131310