רשימת קיצורי מקלדת

צומת הבורג' בבנימינה תחובר ליציאה הדרומית לכביש 4

בשורה לתושבי האזור: צומת הבורג' בבנימינה תחובר ליציאה הדרומית לכביש 4

בשורה לתושבי האזור: לאחר ארבע שנים של התדיינות ממושכת מול משרד התחבורה, רכבת ישראל ונתיבי ישראל פסק היום, 1/4/19, בית המשפט העליון בירושלים בבג"צ בנימינה נגד משרד התחבורה כי יוקמו ויתוקצבו הפניות מצומת הבורג' שיחברו את הנוסעים בכביש הבורג' בבנימינה לחלקו הדרומי של כביש 4 והסדרת פנייה לצומת הבורג' לנוסעים מצפון על כביש 4 ובנוסף יוקם מעגל תנועה בכניסה לאזור שוני והמחצבה על כביש 652.
 
ראש המועצה המקומית בנימינה – גבעת עדה, איתי ויסברג: "ההישג המשפטי שהשגנו היום הוא אחד מהקרבות שלנו על איכות החיים בבנימינה שישפיעו גם על האזור כולו. בזכות הפסיקה שהצלחנו להשיג היום אנו צופים כי עומסי התנועה במרכז המושבה ירדו באופן משמעותי".
 
כדי להבין את ההישג היום יש לחזור למעלה מעשר שנים אחורה כאשר נסגר מעבר הרכבת במרכז בנימינה תחת הבטחה של שר התחבורה דאז שאול מופז לספק מעברים דו מפלסיים חלופיים על מנת להקל על עומסי התנועה. בהמשך לאחר שנקבעה תוכנית התשתיות הלאומית 65 לפיה הרכבת תעבור למערב לבנימינה ולא במרכזה סירבו במשרד התחבורה והרכבת לבצע את המעברים שהובטחו.
 
העתירה שהגישה המועצה לבג"ץ מול משרד התחבורה, רכבת ישראל ונתיבי ישראל הניבה היום פסיקה לפיה בתמורה למשיכת העתירה על ידי המועצה המקומית ידאג משרד התחבורה לביצוע תוכנית חלופית הרלוונטית לצרכי התחבורה היישוביים.
 
כיום למעשה ניתן לנסוע דרך הכביש העוקף המחבר לכביש 4 רק צפונה. ההסדר שהושג הבטיח כי יוסדרו הפניות שמאלה. וכך נכתב בעתירה: " העותרת (המועצה) תגיש לאישור של נתיבי ישראל תכנית הסדרי תנועה לתכנון וביצוע לפניות שמאלה בצומת הבורג' וכן תכנית הסדרי תנועה לתכנון וביצוע מעגל תנועה בצומת שוני על כביש 652.
 
כל זאת מבלי לפגוע בזכויות מוסדות התכנון ומשרד התחבורה".
 
כמו כן נקבע כי עלויות התכנון שתבצע המועצה יוגשו למשרד התחבורה. ראש המועצה, ויסברג: "כיום בשל העדר גישה לכביש 4 דרום מצומת הבורג' נוצרים עומסי תנועה כבדים במושבה בנימינה במיוחד בשעות השיא בהם הופכת המושבה לצומת מעבר אזורי לכל התנועה ממזרח למערב ולהיפך.
 
צעד זה הוא משמעותי מאוד עבור האזור כולו. בזכות הפסיקה שהושגה היום עומסי התנועה יוסטו והתנועה הרוחבית מזרח מערב ולהיפך לא תעבור דרך המושבה והנוסעים יזכו לחיבור ישיר ומהיר לכביש 4 דרום".
 
את התהליך המשפטי הוביל היועץ המשפטי של המועצה עו"ד אריאל פישר ממשרד נחליאלי.
לפרטים נוספים ומידע: אושרת נגר, מ"מ דוברת בנימינה- גבעת עדה: 052-5558097