רשימת קיצורי מקלדת

נבחרת הרובוטיקה של אורט בנימינה עלתה לתחרות הגמר העולמית בדטרויט

נבחרת הרובוטיקה של אורט בנימינה עלתה לתחרות הגמר העולמית בדטרויט

לאחר שבוע אינטנסיבי של תחרויות, נבחרת הרובוטיקה של בית הספר אורט בנימינה זכו במקום השלישי בארץ מתוך 70 קבוצות ובמקום הראשון בתכנות אוטונומי ועלו לתחרות הגמר הבינלאומית בדטרויט. מנהל בית הספר, אשר מוצני: "מרגש בעיני לראות את התשוקה ללמידה בעיני התלמידים. הפרוייקט מגלם בתוכו כל מה שהיינו מצפים מלמידה משמעותית. תלמידים מלמדים תלמידים, למידה אוטונומית, שילוב קהילה. בזכות כל אלו אורט בנימינה נחשבת בין הקבוצות המובילות בעולם".
 
ארגון FIRST מארגן מדי שנה ארבע תחרויות שונות בתחום הטכנולוגיה לתלמידי בית ספר יסודי חטיבות ביניים ותיכונים במדינות מכל רחבי העולם, ביניהן גם ישראל.בכל שנה ביום שבת הראשון של השבוע הראשון של חודש ינואר נחשף משחק שונה- מטרה, ועל הקבוצות לבנות רובוט שמסוגל לבצע את המשימות הנדרשות במהלך המשחק.
 
לכל קבוצה ניתן פרק זמן של 6 וחצי שבועות כדי לבנות את הרובוט ולהכין אותו לתחרות על פי חוקי התחרות. כאשר לכל קבוצה ניתנת ערכת כלים בסיסית, והיא מהווה את הבסיס לבנייתו של הרובוט.
 
באורט בנימינה לוקחים חלק כ- 20 תלמידים מגמת רובוטיקה בנבחרת בכיתות י-יב. הם מקימים מעין חברת הייטק ומחלקים בינהם את התפקידים לאחראים על חשמל ואלקטרוניקה, התוכנה, מכניקה, גיוס כספים וכו כאשר כל צוות משלים את המשימות שלו.
 
בנוסף התלמידים מהכיתות הבוגרות חונכים את התלמידים מהכיתות הנמוכות וזה לצד ההורים שתומכים ומסייעים בעיקר בפן הלוגיסטי.
מוצני הוסיף: "התלמידים המובילים את הפרוייקט מתנהלים כחברת הייטק לכל דבר. תחרות הFIRST היא שיאה של עשייה משמעותית של צוות מורים מסור, תלמידים, בוגרים והורים שעבדו לילות כימים על מנת להגיע להישג המרשים".
 
ראש המועצה, איתי ויסברג: "מדהים בעיני לראות איך הפרויקט הזה מוביל עניין קהילתי כל כך רב ובכל פעם מביא לישוב גאווה. אני מודה לבית הספר אורט בנימינה, להורים, לתומכים ובעיקר לתלמידים שנמצאים בחזית הגאווה הישובית ובחזית הטכנולוגיה בקרב בתי הספר בארץ. נשאר לנו לדאוג שהפרויקט ימשיך גם בשנים הבאות בקרב הדורות הבאים של בית הספר ולהחזיק אצבעות לניצחון טכנולוגי גם בדטרויט."
 
מנכ"לית נבחרת הרובוטיקה, מאיה אברהם תלמידת כיתה יב': "התחרות היתה מאוד משמעותית עבורנו. לראות את כל העבודה הקשה שעשינו והשקענו כשהרובוט מנצח על המגרש זו תחושת גאווה מאוד גדולה. גורם ללמוד הרבה על עצמך ועל האנשים שנמצאים איתך. להגיע כל כך רחוק מתוך 70 קבוצות זו תחושה מאוד מספקת".