רשימת קיצורי מקלדת

אופה למען החיילים הבודדים

אופה למען החיילים הבודדים
במשך שבוע וחצי אפתה במרץ שוהם דמירי מזוז, 15.5 , מאורט בנימינה עשרות עוגות. את הכסף שהצליחה להרוויח ממכירתן היא תרמה למען חיילים בודדים. היום היא קיבלה מלגת הצטיינות על עשייתה החברתית ע"ש יהודה וינר, אחיו הצעיר של אהוד מנור ז"ל, ביחד עם חמישה תלמידים נוספים. "זה מספק מאוד לדעת שעזרתי למישהו והצלחתי לשים לו חיוך על הפנים" אמרה שוהם בסיפוק.
 
השנה תלמידי כיתה י' בבית ספר אורט לקחו על עצמם להתרים כספים למען חיילים בודדים. מדובר במסורת ארוכת שנים, הכוללת הפנינג תרומה לחיילים בודדים שבו כל כיתה מקימה דוכן מזון, ויחד עם יתר הכיתות יוצרים הפנינג של מכירת מזון שכל ההכנסות נתרמות לחיילים. שוהם היתה בין מובילות היוזמה החברתית ובזמן שכל השכבה הצליחה להתרים כ- 4000 שקלים היא הפשילה שרוולים והחלה לאפות עוגות אותן מכרה בכ4500 שקלים שהועברו לסיוע לחיילים הבודדים.
 
"הבנתי שאני יכולה לגייס עבור החיילים הבודדים כסף על ידי מכירת עוגות. מיד אחרי בית הספר הייתי מגיעה הביתה, מכינה שיעורים ואז כל יום עד עשר וחצי בלילה אופה ומוכרת עוגות תוך כדי. זה מאתגר מאוד, המון עבודה, אך אני נהנתי מאוד לדעת שזה עובר למטרה טובה" סיפרה שוהם.
 
אבי דנינו רכז מעורבות חברתית בבית הספר: "מדובר ביוזמה מרגשת מצד שוהם שבזכות עשייתה הצלחנו להכפיל את היקף התרומה. אנו שמחים לראות את המעורבות והתרומה האישית של התלמידים למען החברה והקהילה. זה לא מובן מאליו שהם עושים ופועלים הרבה מעבר למה שהם חייבים".
 
אל שוהם הצטרפו עוד חמישה תלמידי בית ספר, שחר עמר, אור מרבך, רן גלזר, יעל מיכיילוב , ענות מזרחי שקיבלו מלגות הצטיינות גם כן על עשייה חברתית עבור הובלת פרויקטים חברתיים בהם קידום וסיוע לאוכלוסיות חלשות במגוון תחומים.
 
מנהל בית הספר, אשר מוצני: "אחד הערכים המובילים באורט בנימינה זה העשייה למען החברה. הרבה מתלמידי בית הספר עושים הרבה מעבר למחויבות האישית וזה מרגש ומדהים לראות כיצד התלמידים פועלים ומתנדבים למען הקהילה".
 
מזה כשש שנים נערך בבית ספר אורט בנימינה טקס הענקת מלגות לתלמידים מצטיינים בעשייה חברתית ע"ש יהודה וינר, אחיו הצעיר של אהוד מנור שנהרג בשנת 1968 במלחמת ההתשה. את המלגות תרמו חבריו לכיתה של יהודה ז"ל וכך במשך שש השנים האחרונות הם מנציחים את זיכרו. "הוא היה ילד מאוד מיוחד, אוהב אדם תורם לחברה, תלמיד מצטיין גאון מיוחד וחשבנו שיהיה נכון להנציח אותו באופן הזה" סיפרה חברתו לכיתה אילנה בן עזרי.
 
ראש המועצה, איתי ויסברג: "בכל יום אני מקבל צידוק נוסף לכך שבמושבות גדל נוער משובח. גם אם אינני יכול לקחת את הקרדיט המלא על איכות הנוער אני גאה לאמר שהמערכת היישובית משכילה להנביט כאן יזמויות כאלו ולתת להן חשיבות מתאימה והוקרה על עשייה שאיננה הצטיינות בלבד, שגם בה הנוער שלנו מוביל. ששת המצטיינים שזכו היום להוקרה מטעם "החברים של יהודה וינר" הם חוד החנית של עשרות בני נוער בעלי מעורבות קהילתית משמעותית. התברכנו"