רשימת קיצורי מקלדת

זוכרים את נספי סודן

זוכרים את נספי סודן

השבוע נערך בבנימינה טקס זיכרון לזכר יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לארץ ישראל. את הטקס המרגש שגולל את סיפורי משפחות הנספים הנחה מנהל אגף שפ"מ במועצה, שלומי גרנוב שבהיותו לוחם בשלדג השתתף במבצע משה להעלאת יהודי אתיופיה לארץ. "מבחינתי זו סגירת מעגל, אחרי למעלה מ- 30 שנה להיפגש שוב עם אותן משפחות שחברי ואני סייענו לעלות לארץ" סיפר גרנוב
 
במהלך השנה האחרונה הוביל מתנ"ס בנימינה גבעת עדה את פרויקט "סיפור על הדרך" שמאפשר להכיר לקהילה הרחבה להיחשף אל סיפור גבורתם ועלייתם של בני העדה האתיופית. בבנימינה מתגוררות כיום כ- 20 משפחות שעלו לארץ לאורך השנים והם מהווים חלק מסיפורה של בנימינה, סיפור ישראלי מתפתח ומתהווה. למרות שמדובר בגרעין משפחות קטן, במתנ"ס בנימינה- גבעת עדה נרתמו על מנת לחזק את ההיכרות והקשר ביניהם לבין תושבי המושבות.
 
הרעיון לקיים טקס רשמי הגיע משלמה טזזו שהשתתף בפרויקט וחלם שיערך טקס מכובד לזכר יקיריהם.
 
ההתרגשות היתה רבה, והטקס לווה ברגעים מרגשים רבים בהם היה המפגש בין גרנוב לבין מולונש מקונן שהנחו ביחד את הטקס ובמהלך אחת השיחות התברר כי מקונן היתה ילדה בת 7 באחד ממבצעי העליה שגרנוב השתתף בהן.
מגמת המוזיקה בהובלת שמואל גל ליוו את הטקס, בין הזמרות ששרו בערב זה היו בנותיה של יונה סלמסה שעלתה לארץ במבצע משה, בנות הדור ראשון.
 
בתום הטקס הדליקו ביחד המשתתפים והקהילה נרות זיכרון לזכר הנספים.
"זה חלום שהתגשם. קהילה שנמצאת כאן ביננו כל כך הרבה שנים זוכה למעשה להכרה בפעם הראשונה באופן כזה. החיבור וההתערבבות של האוכלוסייה עם בני העדה, הדלקת נרות הזיכרון המשותפת, כל זה היה מאוד מרגש ועוצמתי" סיפרה רכזת התרבות במתנ"ס, הגר איזק שהובילה את הפרויקט.
 
שלמה טזזו, שיזם את הטקס: "שהגעתי מאתיופיה חלמנו על אנשים כמו אלו שפגשתי בתקופה האחרונה. בדיוק על זה חלמנו. מבחינתי החלום שלי התגשם
 
קרדיט תמונה: אפרת רפ