רשימת קיצורי מקלדת

יוקם מרכז מבקרים בבית הראשונים בבנימינה

יוקם מרכז מבקרים בבית הראשונים בבנימינה

יוקם מרכז מבקרים בבית הראשונים בבנימינה שנמצא בימים אלו בתהליך שיפוץ . מרכז המבקרים יספר את סיפור תולדות המושבה מאז הקמתה ועד ימנו. מדובר בפרויקט משותף בהובלת "העמותה לשימור ושחזור עבר המושבה בנימינה" והמועצה המקומית בנימינה גבעת עדה ,בתקצוב ותמיכה של משרד ראש הממשלה, ירושלים ומורשת, המועצה לשימור אתרי מורשת וביצוע באמצעות חמ"ת. (חברה הממשלתית לתיירות)
 
בית ראשונים שוכן בלב הגרעין ההיסטורי של המושבה בנימינה. הבית נתרם לקהילה על ידי מנחם מנדל צ’ודקוב ז"ל, מהמתיישבים הראשונים שהתיישבו בבנימינה. הבית נבנה על ידי צ'ודקוב ונותר בחלקו כמבנה אותנטי משנותיה הראשונות של בנימינה. המתחם כולל בית, חצר משק, רפת וציוד חקלאי מראשית ההתיישבות בבנימינה.
 
לאחר מותו של צ'ודקוב תרמה המשפחה את הבית למועצה. הבית שופץ לאורך השנים. השיפוץ הנוכחי בוצע על ידי המועצה ובעזרת קהילת בית אל .לאחר שנכתבה פרוגרמה אוצרותית נבחרה חברת טוקן, חברה וותיקה בתחום תיכנון עיצוב והקמה של תערוכות ומוזיאונים במטרה להקים מחדש את מרכז המבקרים בבית ראשונים ,שיהווה מרכז פעילות סביבתית ותיירותית ומרכז מידע יישובי.
 
יובל חלמיש, מ"מ יו"ר העמותה: " בית הראשונים שיפתח לציבור לאחר תקופה של שיפוץ ובינוי יהווה צוהר לתקופה מרתקת של המתיישבים בבנימינה באמצעות מיצגים, סרטונים, מסמכים מעניינים וייחודיים המתעדים את עברה המיוחד על כל גווניה ותושביה של מושבת הברון .כולי תקווה שימשוך אליו מבקרים רבים מהארץ וכן תלמידי בתי ספר מהישוב ומבחוץ".
 
ראש המועצה ויו"ר העמותה, איתי ויסברג: "בית הראשונים מהווה צומת מרכזית בסיפור התיירות הרחב של המושבה בנימינה וככזה הוא מקבל טיפול ממוקד. קרוב היום בו יפתח לציבור ויקיים בתוכו הנצחה היסטורית לתולדות המושבה כחלק מסיפור ההתיישבות בארץ ישראל. לכך תתוסף פעילות כלכלית תומכת שתבטיח את עתידו לשנים קדימה".