רשימת קיצורי מקלדת

רובוטיקה חכמה באמירים – שומרים על בעלי החיים

רובוטיקה חכמה באמירים – שומרים על בעלי החיים
איפה כדאי לעביר את המסדרון האקולוגי בפארק היין בעלייה לזכרון יעקב זהו האתגר איתו התמודדו חברי נבחרת הרובוטיקה של בית ספר אמירים. חברי הקבוצה זכו השבוע בפרס על הפרזנטציה.
 
תלמידי שכבה ו' השתתפו השבוע בתחרות הרובוטיקה השנתית המחוזית בנושא "עיר חכמה". התחרות כללה תלמידי מבתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים. הקבוצה שילבה בפרויקט שהגישו את הרובוטיקה עם נושא הסביבה. המטרה שניצבה לנגד עיניהם היא מציאת פתרון טכנולוגי יישים לקביעה מיטבית של מיקום המסדרון האקולוגי בפארק היין ולשמירה על בעלי החיים.
 
הקבוצה פעלה על פי התבחינים הנדרשים: מחקר, פתרון חדשני, הצגת נושא, השראה, עבודת צוות, מקצועיות וכמובן תכנון מכני, תיכנות, אסטרטגיה וחדשנות. בתחום תיכנון ותכנות חברי הקבוצה חשבו על מענה טכנולוגי להצלת בעלי החיים באזור פארק היין.
 
הילדים הרשימו את השופטים ביצירתיות, גישה לסביבה ולבעלי החיים, בשיתוף הפעולה בין חברי הקבוצה שתרם לאוירה נעימה ומכבדת.
הילדים בנו דגם מרשים של פארק היין, כיצד הוא יראה לאחר שילוב המסדרון האקולוגי במקום עליו המליצו. הם הציגו את נושא החקר באופן יצירתי וזכו בפרס בתחום הפרזנטציה. את הקבוצה הוביל המנטור אורן אליאס יחד עם המורה אתי ריווט סגנית מנהלת בית הספר ובעזרתו של יזהר נחמני שניהם הורים בבית הספר.
 
איילת ארבל מנהלת בית הספר: "תוכנית FLL חושפת את התלמידים לעולם מרתק של מדע וטכנולוגיה, מעודדת אותם לחשוב ולפעול כמו מדענים בנושאים הרלוונטים לחיינו. החקר והלימוד נעשה תוך כדי חשיבה יצירתית, פתרונות חדשניים, תוך פיתוח כישורים חברתיים שמבחינתנו הם העיקר לדוגמא: עבודת צוות, מנהיגות, שיתוף פעולה ומעורבות בקהילה. ילדינו הם המדענים והמנהיגים של המחר. כן יירבו תוכניות כאלה."