רשימת קיצורי מקלדת

האומץ ליזום שינוי- תכנית חינוכית חדשה מתגבשת בבנימינה וגבעת עדה

האומץ ליזום שינוי- תכנית חינוכית חדשה מתגבשת בבנימינה וגבעת עדה

מה הקשר בין לימודי חשבון לרפת? כיצד בית קפה יכול להיות סביבת למידה אפקטיבית? במועצה המקומית בנימינה גבעת עדה החליטו שהגיע הזמן לטרוף את הקלפים ולבחון מחדש על הפרדיגמות הקיימות במערכת החינוך במטרה להפוך את החינוך המצויין במושבות למצויין אף יותר תוך התאמה לצרכי העתיד.
 
ביום רביעי הקרוב, 24.06.09, יתקיים כנס חשיפה ושיתוף ציבור של תכנית החינוך המתגבשת. ראש המועצה, איתי ויסברג: "אנחנו מאמינים כי עכשיו זה הזמן לעשות שינוי ולעלות מדרגה נוספת באיכות החינוך הישובי תוך שימת דגש על חינוך מותאם יותר, מדויק יותר ורלוונטי לצרכי העתיד".
 
במהלך החודשים האחרונים החל תהליך רב משתתפים לבחינת הפרדיגמות במערכת החינוך הישובית. אנשי החינוך של המועצה המקומית בנימינה וגבעת עדה בהובלת ראש המועצה, איתי ויסברג , בשיתוף ועדת החינוך היישובית, צוותי חינוך, נציגי הנהגות ההורים ונציגי משרד החינוך נפגשו וחשבו ביחד כיצד ניתן להפוך את הפדגוגיה הקיימת לחדשנית יותר במסגרת המגבלות הקיימות.
 
במסגרת המפגשים, עצרו הצוותים המקצועיים את העבודה השוטפת והמרוץ היומיומי ונפגשו מספר פעמים כדי לחשוב יחד כיצד ניתן להעריך אחרת את השגיו של התלמיד, אילו שיטות לימוד נוספות ניתן לשלב, מהן מרחבי הלמידה שיעוררו סקרנות ורצון ללמוד ולהעמיק את הידע ועוד.
 
"בשנתיים האחרונות התגבשה אצלי ואצל הצוות החינוכי ההכרה שעל אף שהחינוך שלנו ברמה גבוהה מאוד ברמה הארצית, בשלה העת לעשות את הצעד הבא. אנחנו רוצים שהילדים יבואו למערכת החינוך בחפץ לב וילמדו בצורה חוויתית, תוך הכנסת מתודות לימוד חדשניות. לצורך כך אנחנו צריכים לבחון מחדש את המתודות שהוליכו אותנו עד היום" הסביר ראש המועצה, איתי ויסברג.
 
נדגיש כי בצוות החשיבה המשותף לקחו חלק כל מנהלי בתי הספר במושבות, נציגי צוותי ההוראה, אנשי המקצוע במועצה בהם מנכ"לית המועצה ניצן גרמן מחנאי ומנהלת אגף החק"ר מוניק ווקנין, נציגי הנהגות ההורים וחברי ועדת חינוך של מועצה. את התהליך הנחתה מלווה רשותית מטעם מרחבי חינוך אגף מו"פ במשרד החינוך.
 
ביום רביעי הקרוב יתקיים שיתוף ציבור וירטואלי באמצעות עמוד הפייסבוק של המועצה ועמוד היוטיוב בו יחשפו הורי המושבות לתהליך שעברו בחודשים האחרונים הצוותים שהיו מעורבים בתהליך שיסבירו על מה בעצם התוכנית.
 
בעבודה מקדימה זיהו הצוותים המקצועיים שישה נתיבים שבהם ניתן לקיים למידה חווייתית. בחלקו השני של הערב יתקיים דיון בשולחנות עגולים ובזום בנתיבי הלמידה הישוביים העתידיים.
 
המתודה בנויה על נתיבים פיסיים מבוססי נושא שיוגדרו ברחבי המושבות ויהווי למעשה מרחבי לימוד נוספים. אחד המרכיבים עליהם מתבססת התכנית היא מעורבות עמוקה של תושבים שיהיו מעורבים בסוג הלמידה החוץ כיתתי המיוחד הזה, כאשר הם ממלאים תפקיד פעיל ואף מוביל בנתיבים שונים על פי יכולתיהם ורצונם להיות מעורבים.
 
המטרה היא שכבר בשנת הלימודים הקרובה- תשפ"א- נראה את הניצנים הראשונים של התוכנית מיושמים בשטח תוך ניתוב ההשקעות הרשותיות במערכת החינוך היישובית שלנו כך שישרתו עקרונות חינוך חדשניים שעליהם יוחלט במסגרת התהליך.
 
מנהלת אגף חק"ר, מוניק ווקנין: " יש לנו מערכת חינוך מצוינת, מנהלים חדשים עם ברק בעיניים וצוות חינוכי המשתוקק לקפיצה למדרגה הבאה. כל זאת איפשר לנו לחלום יחד איתם ולהעז לצאת לדרך חינוכית מעוררת עניין ופורצת גבולות. התהליך אותו התחלנו במהלך השנה האחרונה, ובתקופת הקורונה הוכיח כי אין מקום לפחד מהזזת הגבינה, התנועה תעשה רק טוב לכל קהילת החינוך במושבות".
 
יו"ר ועדת חינוך, חברת המועצה אביטל תבור: "מערכת החינוך במדינת ישראל נחשבת טובה אך לא מהמובילות בעולם בראייה חדשנית או יצירתית ואנו ערים לדיון ציבורי נרחב בנושא. בשנים האחרונות אנו עדים ליותר רשויות מקומיות הלוקחות חלק אקטיבי בעיצוב מערכת החינוך המונציפאלית, הדבר נעשה מתוך רצון להוביל את השיח החינוכי למחוזות אחרים , רלוונטיים ומתאימים לתקופה בה אנו חיים ובחיבור קרוב לתושבים ולצרכים שלהם.
 
במהלך השנה האחרונה וועדת חינוך לוקחת חלק משמעותי ומאמצים רבים בבניית התשתית לתוכנית החינוך הישובית- חינוך בדרך שלנו. שיתוף הציבור וחשיפת התוכנית חלק חשוב בתהליך ואנו מצפים שתושבים רבים יהיו שותפים בעיצוב פני החינוך בבנימינה וגבעת עדה. אני מברכת את ראש המועצה על הובלת מהלך אמיץ ומורכב תוך הקשבה לצרכי הישוב ולחלומות החינוכיים שלו ומודה לשותפים שהצטרפו , מצטרפים ויצטרפו לחינוך חדשני, יצירתי ואחר ובעיקר מותאם קהילה".
 
*תמונות (מהשנה החולפת) מתהליכי הלמידה שבוצעו