רשימת קיצורי מקלדת

הפגנת העובדים סוציאליים עולה מדרגה- כביש 4 נחסם לתנועה.

הפגנת העובדים סוציאליים עולה מדרגה- כביש 4 נחסם לתנועה.

מחאת העובדים הסוציאליים עלתה מדרגה השבוע, כאשר העובדים הפגינו בצומת מול זכרון במחאה על תנאי שכרם ועומסי העבודה שנוצרו עליהם וסגרו למשך דקות ארוכות את כביש 4. ראשי המועצות המקומית בנימינה גבעת עדה ופרדס חנה כרכור הגיעו לתמוך בעובדים ולהפגין יחד איתם.
 
לאחר כשישה ימים של השבתה, הגיעו בתחילת השבוע עשרות עובדים סוציאליים מכל רחבי האזור להפגנת מחאה כנגד תנאי העסקתם. ההפגנה התקיימה בצומת מול זכרון והובילה לעומסי תנועה כבדים, שלוו בצפירות תמיכה מצד הנהגים. העובדים המיואשים נשאו שלטים שעליהם נכתב: "העו"סים זועקים- לא עומדים בעומסים. הרווחה קורסת. הנשמה לרווחה"
 
ראש המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה, איתי ויסברג: "אנחנו עם העובדים הסוציאליים במאבקם הצודק. הסיירת של היום אלו עובדי הרווחה והם בלי איוש תקנים ובלי ביטחון אישי. מעטים המוכנים לשאת את העול הזה של עובד סוציאלי אולם בדיוק כמו הרופאים והאחיות הם החזית כיום. הראשונים מתקנים את הגוף שלנו ועובדים והעובדות הסוציאליים נלחמות על הנפש והמשפחה. אי אפשר להשאיר אותם בצידי הדרך עם שכר מביך, תקנים חסרים וסכנה אישית במילוי תפקידם מול אוכלוסייה הנכנסת עמוק יותר ויותר לתוך משבר כלכלי חברתי ואישי. זה הזמן לתת טיפול משמעותי לעובדים הסוציאליים שעושים לילות כימים למען הציבור"
ראש המועצה המקומית פרדס חנה כרכור, הגר פרי יגור: "פרדס חנה כרכור תומכת בעובדים הסוציאליים בעיצומו של מאבקם הצודק על תנאי ההעסקה שלהם. רק לאחרונה נוכחנו לראות מדינה שלמה את תרומתכם האדירה בזמן משבר הקורונה, לסיוע לאוכלוסיות מוחלשות, בעלי מוגבלויות, וותיקים ולכל הזקוק לסיוע.
 
עבודתכם היא עבודת קודש בפרדס חנה כרכור ולחברה הישראלית בכללותה.
כולנו תקווה כי מאבקכם הלגיטימי יישא פרי במהרה ותזכו לתנאים ההולמים את פעילותכם."
יו"ר ארגון מנהלי הרווחה ברשויות המקומיות בישראל, עו"ס תמי בר ששת :" קיים מחסור קשה בעובדים סוציאליים, הקושי הגדול לאייש משרות קיים בכל היישובים ובכל התפקידים. הפתרון בתגמול הולם לעובדים הסוציאליים שתהיה מוטיבציה ושכר הולם לעבודתם ברשויות המקומיות, נוסף לזאת על העובדים לקבל רשת ביטחון ומוגנות והורדת מעמסה הנובעת ממחסור בכ"א ותקינה ".
בדף ההסבר משותף שהוציאו ההסתדרות ואיגוד העובדים הסוציאליים נכתב: "לקוחות השירותים הסוציאליים! העובדות והעובדים הסוציאליים יוצאים למאבק לשמירה על השירותים החברתיים - במיוחד בזמן משבר הקורונה! הצרכים הסוציאליים עולים בימים אלו בחברה הישראלית, בין היתר עבור א.נשים עם צרכים מיוחדים, קטינים בסיכון, נשים נפגעות אלימות, דיור ציבורי, בתחום האבטלה, קשישים ועוד. חדרי המיון, בתי החולים, המרפאות ומרכזי בריאות הנפש גדושים בנפגעי טראומה, קורונה ומשברים נפשיים סביב תקופה קשה זו. פניות בנושאים אלו ועוד מופנות לעובדות והעובדים הסוציאליים ותוכניות הסיוע השונות אשר נמצאות בעומס רב וללא משאבים משרות קיימות שלא מצליחים לאייש בגלל 1000מספקים. יש היום התנאים הבלתי אפשריים של העובדות הסוציאליות. העומס הנוצר לא מאפשר לתת לכם/ן שירותים איכותיים. מיום שני העובדות הסוציאליות בכל רחבי הארץ ובכל השירותים ישבתו. אנחנו לא נהיה זמינות לפגישות, טלפונים וגם לא במקרי החירום. אנחנו עושות את זה למען השירותים הסוציאליים ברווחה, בבריאות ובכלל התחומים ועל מנת שנוכל לעבוד בעומסים שיאפשרו שירות איכותי לתושבי מדינת ישראל".