רשימת קיצורי מקלדת

משדרגים את מעברי המים ב652

משדרגים את מעברי המים ב652

השבוע נערכה פגישה חשובה בין מהנדסת המועצה, אדר' שרון פישמן לנציגי נתיבי ישראל במטרה לפעול בהקדם לשדרוג מעברי המים בנחל תנינים ונחל תמס"ח כחלק מההערכות לחורף. כזכור בחורף האחרון בעקבות מזג אוויר קיצון ארע שיטפון בנחל שהוביל למותו של ערן הרנשטט ז"ל. "אנו רואים חשיבות רבה בטיפול והסדרת מערכות ניקוז המים בכביש 652. לכן אנו פועלים מול רשות הניקוז ומול נתיבי ישראל כדי להיות ערוכים ומוכנים למקרים מעין אלו שחווינו בחורף האחרון" הסבירה מהנדסת המועצה, אדר' פישמן.
 
לטענת אדר' פישמן כיום יש חוסר ההתאמה בין היכולת של המעבירים לבין הספיקות בפועל וזה מה שמוביל להצפות קשות בבנימינה. "הצפות אלו חזרו ונשנו בשנים האחרונות, ובינואר האחרון אף גבו חיי אדם. אני דורשת מנתיבי ישראל לטפל בנושא בדחיפות לפני החורף הבא" כתבה אדר' פישמן.
 
עוד הוסיפה המהנדסת כי בעבר היו מספר פניות לא מבוטל בנושא לנתיבי ישראל שלא טופלו עד היום. "חוסר טיפול בנושא מוביל לכך שגם בגשמים הבאים יחסמו עורקי תחבורה מרכזיים למושבה ועלול להגרם נזק רב לרכוש ולחיי אדם. זהו מצב שלא נוכל להשלים איתו" כתבה.
בעקבות כך נפגשו השבוע בשטח המהנדסת עם ההידרולוג הראשי של נתיבי ישראל במטרה למצוא פתרון לבעיית הספיקות.
 
ראש המועצה, איתי ויסברג: "במסגרת תיחקור אירועי ינואר 2020 הקיצוניים והטראגיים בבנימינה, בהם איבדנו את ערן הרנשטט ז"ל, הסתבר שמימוש תכנית הרחבת מעבר המים של נחל תנינים מתחת לכביש 652 בצומת שוני, שכבר הוצגה כ 10 שנים קודם לכן, הייתה עשויה למתן את הנזקים שנגרמו ברכוש ובחיי אדם בחורף שנת 2020. לראות את מי נחל תנינים העולים ומציפים את כביש 652 וזורמים חזרה לתוך היישוב ואפיק נחל תמסח היה מראה קשה מאוד באותו לילה ואין לי כוונה להשלים אם אירוע נוסף כזה בעתיד. הרחבת מעברי המים של נחל תנינים תחת כביש 652, בדומה לטיפול שבוצע בעבר בנחל תמסח מתחת לאותו כביש, עשויים להבטיח שמקרים כאלו לא יישנו גם בתסריטים קיצוניים."