רשימת קיצורי מקלדת

בבנימינה גבעת עדה פועלים למנוע את עדכון תעריף הארנונה

בבנימינה גבעת עדה פועלים למנוע את עדכון תעריף הארנונה

מועצה מקומית בנימינה גבעת עדה הגישה בשבוע שעבר בקשה למשרד הפנים לקבלת אישור חריג של תעריפים בצו הארנונה לשנת 2021 שמהותה בקשת המועצה שלא לעדכן את צו הארנונה בשיעור התייקרות הנדרשת על פי משרד הפנים.
 
מליאת המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה החליטה בסוף חודש יוני האחרון להגיש בקשה מיוחדת לשר הפנים ושר האוצר לפיה לא יבוצע העדכון השנתי של תעריפי הארנונה לשנת 2021 כחלק מרצון המועצה להקל על תושבי הרשות והעסקים הפועלים בתחומה בשל משבר הקורונה.
 
"בעקבות המאבק בנגיף הקורונה והמשבר הכלכלי שפקד את המדינה ואת תושביה החליטה המליאה על ויתור על שיעור ההעלאה האוטומטית לשנת 2021 ואישרה צו בכפוף לאישור הבקשה החריגה בתעריפים הזהים לתעריפים הסופיים המאושרים לשנת 2020... ההשלכה הצפויה על תקבולי הארנונה הצפויים נטו לשנת 2021 הינה הפחתה בסך של כ- 400 אש"ח בעקבות בקשה זו. מליאת המועצה, לאחר ששקלה את העובדות הללו ולאור המצב, החליטה לאשר את הבקשה החריגה שלהלן." הוסברה ההחלטה במכתב ששלחה המועצה לכל תושביה.
 
עד לסוף השנה צפויה המדינה להשיב לבקשה האם לקבל את בקשת ההחרגה. חשוב להדגיש כי שיעור ההתייקרות המדובר מתייחס לחישוב הארנונה לשנת 2021.
 
ראש המועצה, איתי ויסברג: "תקופת הקורונה היא חריגה ודורשת חשיבה חריגה. קשה לקבל עדכון אוטומטי של תעריפי מיסים כאשר אין עדכון כזה להכנסותיהם של המשלמים ובסיטואציה של משק במשבר חריג עם אופק לא ברור. זה בדיוק המקרה בו יש מקום לאמר לציבור 'אנחנו פוגעים במודע בהכנסות המועצה כדי להשאיר במשקי הבית של כל אחד מכם יותר שקלים לצריכה עצמית. בראיה ארוכת טווח זה יעזור יותר לצאת מהמשבר מאשר הצמדות לכללי ההצמדה הנדרשים על ידי החוק'. אני תקווה שהשרים יסכימו עם גישה זו ויאשרו את הבקשה החריגה שלנו ברוח המצב החריג בו אנו נמצאים בחודשים האחרונים."
 
גזבר המועצה, צור אוריון: "המשבר הכלכלי שעובר על כלל הציבור הצריך את המליאה להחלטה לא קלה שיש לה השלכות, עם זאת למועצה יש אמון בחוסן שלה וביכולתה להתייעל אם ובמידה ותאושר הבקשה"