רשימת קיצורי מקלדת

מתייצבים לצד ותיקי המושבות

מתייצבים לצד ותיקי המושבות

משבר הקורונה שפוקד אותנו בחודשים האחרונים מציב בפנינו אתגרים רבים בתחומי הכלכלה והבריאות. לצד זאת, אם נסתכל על חצי הכוס המלאה, אנו עדים להתעוררות בפעילות ההתנדבותית הקהילתית במושבות ולחיזוק הקשר עם ותיקי המושבות שתקופת הקורונה מאתגרת עבורם שבעתיים.
 
אנו שמחים להציג בפניכם מקצת מהפרויקטים ומהפעילות המרגשת שיצאה לדרך וחלק מהתכניות שעוד צפויות בהמשך:
תלמידי בית הספר היסודי "אמירים" מבנימינה, יחד עם הוריהם ועם מורי בית הספר, הגיעו לבתי חברי מועדון מופ״ת שגרים בבנימינה, חילקו להם ברכות, חלות ופרחים, אך בעיקר הגיעו כדי לשוחח ולחזק אותם בתקופה הלא פשוטה בה נמצאים כולנו. המחווה התקבלה בהתרגשות ובהודיה גדולה מצד הוותיקים.
 
ההתרגשות והשמחה ההדדית, הזכירו לכולם כמה אנחנו מתגעגעים למפגשים אישיים והשאירו טעם לעשייה נוספת שתימשך ממש בקרוב.
 
פרויקט "גרים ביחד בגבעה" שיצא לדרך לפני מספר שבועות אותו יזמה אותו יזמה יסמין קילברט בשיתוף רכזת המתנדבים במועצה רוית סימון הוא פרויקט הנועד להכיר ולחבר בין גמלאי גבעת עדה, חלקם נולדו וגדלו כל חייהם במושבה, ובין ילדי הדור הצעיר. פרויקט זה, אותו מובילים ילדי בית ספר "גבע" יימשך במהלך השנה הקרובה למען הידוק הקשרים בין הגמלאים לילדים.
 
פרויקט שומרים על קשר
במהלך חודש נובמבר יערך המבצע ובמהלכו מתנדבים מתנועת הצופים יגיעו לפתח הבית של גמלאי המושבות עם תשורה קטנה ויציעו להם להיות בקשר על מנת שנוכל לזמנם לפעילויות השונות במושבות ולדרוש בשלומכם.
 
מיזם של משרד הרווחה בשיתוף האפוטרופוס הכללי - "עו"ד יד" – עורכי דין למען אזרחים ותיקים, במטרה לסייע בעריכת המסמך ייפוי כח מתמשך. ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי וחתימה על המסמך מומלצת לאזרחים ותיקים, כדי למנוע מצבים של ניצול לרעה במקרה של איבוד כשירות פיזית או קוגניטיבית, לצורך ניהול נושאים בנושאי רכוש, נושאים רפואיים ואישיים. המסמך, חתום מראש, כאשר האדם צלול ובבריאות תקינה, ובו הוא מפרט ומבטיח מראש את מימוש רצונותיו לגבי ענייני רכוש ובריאות.
 
אין אפשרות לחתום על מסמך כזה כאשר האדם הופך להיות בלתי כשיר מבחינה משפטית (מצב בריאותי פיזי חריף או דמנציה).
במסגרת המיזם, עורכי דין יערכו את המסמך ללא תשלום, במטרה לסייע לאזרחים ותיקים החיים במצוקה כלכלית.
 
אוכלוסיית היעד לקבלת השירות:
• ניצולי שואה – בכפוף לאישורי הכנסה
• בעלי קצבת זקנה הכוללת השלמת הכנסה
• מקרים מיוחדים – בהמלצת העו"ס המטפל במחלקה לשירותים חברתיים
 
מוזמנים ליצור קשר בנושא עם עו"ס תמי שוורץ ממחלקת הרווחה במועצה – 04-6289938, 04-6289941.
 
פרויקט הליכה בצוותא
המועצה המקומית בשיתוף עם המתנ"ס והמחלקה לשירותים חברתיים מחפשים מתנדבים בוגרים לאירוח חברה לבני הגיל השלישי ותוך כדי הליכה ישוחחו עם הגמלאים ויפיגו את בדידותם. מדובר על פעילות חוץ המקדמת הפגת בדידות ופעילות גופנית.
אזרחים ותיקים המעוניינים בליווי, שיחה וטיול קצר מחוץ לבית מוזמנים לפנות אלינו.
 
פרויקט טאבלטים – רכישת 75 טאבלטים לחברי קהילה בטוחה, ממענק קול קורא של בטוח לאומי. המתנדב אילן הורן מלווה אותנו בפרויקט. עם חלוקת המכשירים בני נוער ילוו את האזרחים הוותיקים בתהליך רכישת הידע והשימוש במכשיר.
 
מפגשי פעילות גופנית בטבע – פעילות גופנית בקבוצות של עד 20 איש הנרשמים מראש, שתיעשה ע"י מדריכות הספורט של מועדון מופת.
 
לפרטים נוספים, הרשמה והצטרפות לפעילויות :
רוית – רכזת מתנדבים – 054-8834083
ענת צייג- 052-6364164
המחלקה לשירותים חברתיים 04-6289941
 
מנכ"לית המועצה ניצן מחנאי-גרמן:
"קישור לקהילה ובמיוחד לקהילה הבוגרת הוא ערך משמעותי בתוך תכנית החינוך היישובית "חינוך בדרך שלנו". מגוון הפעולות שנעשות בעיקר בתקופת הקורונה שבמרכזן מתנדבים מול האוכלוסייה הוותיקה במושבות הם ביטוי מעשי לרוח הנושבת מעקרונות התכנית עליה אנחנו שוקדים כשנה ומתחילה לרקום עור וגידים מול עינינו. תקופת הקורונה מדגישה את החשיבות שיש לקהילות שונות למרקם החברתי הכולל שבמושבות".