רשימת קיצורי מקלדת

שני מסיימי קורס טיס מהמושבות

גאווה כפולה ומכופלת למושבות במסדר הכנפיים מספר 182 שנערך היום בבסיס חיל האוויר בחצרים: שני בנינו, אחד מבנימינה ואחד מגבעת עדה מסיימים היום את קורס הטיס היוקרתי. טקס הכנפיים נערך בסימן 40 שנה למבצע אופרה, בו הושמד הכור הגרעיני בעיראק.
הראשון נ' נולד בבנימינה, למד בבית הספר היסודי "אשכולות" ובתיכון מבואות עירון.
 
שחקן רוגבי מקצועי בעברו. היה אמור לשחק כספורטאי על בקבוצה מקצוענית בצרפת, אבל בחר להגשים חלום אחר ולהיות טייס. אולי בגמר הקריירה הצבאית ישוב לאהבתו הישנה...
 
בסיום לימודי התיכון, למד שנה במכינת נחשון בקיבוץ שובל. בסוף המכינה הוא ועוד חבר מהמכינה התגייסו יחדיו לקורס הטייס והיום שניהם מסיימים אותו בגאווה גדולה במגמת מסוקים.
 
סגן נ' לא חשב שיהיה צוות אוויר, אבל משהו בו אמר לו שזה המסלול הנכון עבורו. הוא מספר על הרגע בו הבין שזה המקום בשבילו: "כשטסתי לראשונה עם סייפן בגובה נמוך התרגשתי, זה היה מדהים, הרגשתי את עוצמות המקצוע והבנתי שזו רק ההתחלה."
 
סגן נ' מתאר את החברויות בקורס: " חבריי לקורס הם החברים הכי טובים שלי, יותר מאנשים שגדלתי איתם בבית. בקורס עברנו יחד חוויות שאי אפשר להסביר ואם לא היית שם לא תוכל להבין לעלם, זה להיות אחד עם השני ברגעים הכי קשים. רכשתי חברים שילוו אותי כל החיים."
 
ע' נולד בנס ציונה, אח בכור.
בילה את ילדותו בארה״ב. כשחזרה משפחתו ארצה גרו תקופה ביישוב לפיד עד שהתמקמו לשמחתנו בגבעת עדה. ע' למד בבית ספר היסודי "גבע" ואח"כ בתיכון אורט, שנקרא היום "כרמים". יצא לשנת מכינה במכינת הנגב בשדה בוקר. לאורך השנים שיחק הוקי גלגליות בקבוצה. מסיים את קורס הטיס במגמת קרב.
 
ע' לא תמיד רצה להיות צוות אוויר, לאחר מעבר המיונים ושלב המכין הבין שזה הדבר המתאים לו. עם הקורס ייעודו התחדד לו בעיקר כאשר החלו לדבר עמו על משמעות התפקיד.
 
ע' התאהב במקצוע בטיסות בשלב הראשוני ובמכין. "בנקודה הזו אתה מבין שזה רציני, הכל נהיה אמיתי". בדבריו מתייחס בעיקר לשלב הראשוני, לטיסת הסולו הראשונה, לניווטים שהם עשו בכל הארץ. במהלך כל קורס הקצינים הסגל סיפר סיפורי מורשת קרב והעלו ערכים שצבעו את התפקיד ואת העשייה שלו.
 
מבחינה חברתית, מתאר שהקורס יצר קבוצה מלוכדת. למפגש משפיעים עם מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין בו מביאים הבוגרים דמות שהשפיע עליהם הביא עמו את ברק, מאמן הכושר הקרבי שלו לפני הצבא, אצלו היה הראשון להתגייס.
 
סגן ע' מסכם 3 שנים: "הקורס ארוך אבל עובר מהר מהמצופה, תכניו הייחודיים של הקורס מעבירים אותנו שינוי ומעצבים אותנו לאנשים טובים יותר. עברתי המון חוויות אשר ימשיכו איתי לעד."
 
ראש המועצה איתי ויסברג בירך את הטייסים החדשים ואת המשפחות:
במעין מסורת מלוות היום בגאווה המושבות בנימינה וגבעת עדה שניים מבניה המסיימים בהצלחה את קורס הטיס. בכל פעם אני מסרב לקחת את זה כמובן מאליו שבנותינו ובנינו מתברגים במקומות הכי משמעותיים והכי משפיעים בחברה הישראלית, בין אם זה בקורס צבאי אתגרי ובין אם במוסדות מחקר ובין אם בארגונים חברתיים ועסקיים מהותיים בחברה הישראלית . אני מתמלא גאווה על הקהילה המצמיחה מתוכה מובילים איכותיים כאלו ואומר לסגן נ וסגן ע – בצניעותכם התמדתכם ונכונותכם לתרום ברוח החינוך של הוריכם ושל מערכת החינוך במושבות אתם מסבים לנו גאווה גדולה. יום חג לכם, יום חג למשפחותיכם ויום חג גם למושבות שלנו.
 
צאו בשלום ושובו בשלום – מחכים לכם במושבה
כל הכבוד לבנים ולמשפחות. מתרגשים וגאים יחד איתכם