רשימת קיצורי מקלדת

הנצחת הניצחון

הנצחת הניצחון

תלמידי בית ספר אמירים החליטו להקים מיזם שמטרתו לתעד את סיפורי הנצחונות של השורדים את אימת הנאצים בצורה מותאמת ומונגשת לילדים. לצורך הקמת המיזם חבר בית הספר לענת צייג, רכזת שורדי השואה, וביחד עם מחלקת רווחה ומתנ"ס בנימינה גבעת עדה תיעדו באופן מרגש את ניצחון השורדים.
 
מיזם "הנצחת ניצחון" נולד מתוך רצון של תלמידי כיתת ה' מבית ספר אמירים בבנימינה לעשות מחווה למען שורדי השואה תושבי המושבות ובני משפחותיהם. יוזמות המיזם ונציגות ועד ההורים הכיתתי אורה וייס ומיה הולצר פנו אל ענת צייג, ויחד נבנתה תוכנית לתיעוד סיפורי השורדים ובניית הקשר בינם לבין הילדים.
 
במהלך הראיונות ציינו השורדים כמה חשוב להם לשתף את הילדים בקורותיהם בזמן המלחמה וזאת מתוך רצון וכוונה להנציח ולהנחיל את מורשתם לדורות הבאים.
 
השבוע, בין שואה לתקומה, נערך מפגש בין הילדים לבין חברי מועדון שורדי השואה היישובי, במהלכו הוקרנו הסרטים שתיעדו את סיפורי הניצחון ונוהל שיח, במטרה לחזק את הקשר הבין דורי. "היוזמה ריגשה מאוד את שורדי השואה ואפשרה להם להתבטא, לשתף ברגשותיהם ולספר את סיפורם. הילדים מצידם מאוד התעניינו, שאלו את השורדים ושיתפו גם הם ברגשותיהם" סיפרה ענת צייג.
 
המפגש נערך בספריית בית הספר, בה הוקם היכל סדנאות בנושא השואה לילדי כיתות ג-ו בשם "אור לזכרון". ההיכל הוקם ע"י מחנכת ה', ענת גבעוני ובו מוקרנים ברצף הסרטונים ובמשך החודשים הבאים יוכלו ילדי בית הספר להיחשף לסיפורים.
 
בנוסף לפעילות ההנצחה יצרו נציגות הועד הכיתתי קשר עם "יד ושם" ששמחו לקבל את הסרטונים להנצחה אצלם.
בעקבות הצלחת המיזם, הוחלט להרחיב אותו ולהמשיך לתעד את סיפוריהם של שורדי שואה נוספים במושבות.
 
מנהלת אגף חק"ר, גלית אלרד: "סיפוריהם המרגשים של שורדי השואה המספרים את סיפור הקהילות היהודיות לצד סיפורי הגבורה, הם הנכס היקר לנו מכל שיישאר עימנו לשנים רבות. פעולתם המיוחדת של תלמידי אמירים בשיתוף הצוות החינוכי מחזקת את הקשר הבין דורי, מנגישה את המורשת באופן מותאם ויותר מכל מותירה זיכרון משמעותי לדורות הבאים"
 
ראש המועצה, איתי ויסברג: "יוזמה מרגשת וערכית שיצאה אל הפועל בזכות שיתוף פעולה נפלא בין בית הספר למועצה. הנגשת סיפורי הניצולים לתלמידים צעירים הופכת להיות חשובה יותר ויותר עם התקדמות שעון הזמן האכזר . את הזכרון ונס הגבורה ישאו אז הצעירים של היום"
 
ילדים על הדשא מניפים ידיים