רשימת קיצורי מקלדת

פותחים שנה בנחל תנינים

פותחים שנה בנחל תנינים

ביום חמישי האחרון התכנסו עשרות אנשים בהפנינג קהילתי לציין את פתיחת השנה העיברית. החגיגות אורגנו על ידי פעילי "חיים לנחל תנינים" ותוכנית ניצנים של המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה בשיתוף עם רמת הנדיב. "זו חגיגה כפולה- גם חוגגים את ראש השנה וגם בפעם ראשונה מזה 70 שנה שהנחל, באזור שלנו, זורם בספטמבר ואנחנו נרגשים ורוצים לקוות שכך זה יהיה בשנים הבאות" אמרה פעילה בחיים לנחל תנינים, נירית לביא אלון .
 
המים שזרמו השבוע בנחל תנינים איפשרו לעשרות המתכנסים לקיים את התשליך קרוב לבית. המשתתפים כתבו על גבי קליפות אקליפטוס את הדברים שרצו שילכו מהם השנה והשליכו אותם למי הנחל הזורמים. לאחר מכן הכינו ברכות לשנה טובה ונתנו איש לרעהו, הכינו עששיות מחומרים מוחזרים ובירכו על החג. בנוסף ציורו על פלריגים לשימוש חוזר שילוט איסור כניסה לנחל עם כלי רכב פרטי.
 
מנהלת תוכנית ניצנים, אתי שחף: "התפקיד של ניצנים זה לעשות חיבורים בקהילה. לוח השנה העיברי הוא הזדמנות לעשות חיבורים ושיתופי פעולה . ככל שנחבר יותר כך, השותפות והאחדות והערבות ההדדית מתחזקים ומה יותר טוב מלפתוח את השנה בעשייה קהילתית מחברת שכזו".
 
נירית לביא אלון: "אנו מקיימים את האירוע כדי לעלות את המודעות של התושבים והקהילה לנחל היפה שזורם לנו ליד הבית ולחשיבות של טבע פתוח ונגיש. אנו קוראים לכולם לפעול יחד איתנו לשמור על הנחל ולהגן עליו מפני סכנות של פיתוח תשתיות באזור. אנו מזמינים אנשים להצטרף לפעילות שלנו בדף הפייסבוק חיים לנחל תנינים".