רשימת קיצורי מקלדת

ניצחון לנבחרת הרובוטיקה מאורט בנימינה

ניצחון לנבחרת הרובוטיקה מאורט בנימינה

נבחרת הרובוטיקה של ביה"ס orbit 1690 זכתה בתחרות ה offseason המסורתית שנערכה בעמק חפר. תחרות זו מהווה תחרות הכנה לקראת עונת 2020 ומשימת התחרות זהה למשימה מהשנה שעברה. יזהר רחמני, שמוביל את נבחרת הרובוטיקה סיפר: "מטרתנו בקבוצה היא לקרב את בני נוער בקהילה למדע וטכנולוגיה, לתרום לקהילה, לרכוש את מירב הידע והניסיון בתחום, לייצג את מדינת ישראל בארץ ובחו"ל כמעצמת רובוטיקה ולהגיע להישגים הגבוהים ביותר בתחרויות".
 
נבחרת הרובוטיקה ORBIT 1690 הינה קבוצת רובוטיקה מטעם קריית החינוך אורט השומרון בנימינה, המשתתפת מדי שנה בתחרות ה-FRC, תחרות הדגל של ארגון FIRST . על מנת להכניס את התלמידים הצעירים לעניינים, הנבחרת התחלקה לשתי קבוצות נפרדות - כל קבוצה הפעילה רובוט נפרד. בתחרות השתתפו 28 נבחרות מכל רחבי הארץ. את שלב המוקדמות סיימה קבוצת יב' במקום הראשון. קבוצת י' ויא' זכו במקום השני.
 
לשלבי הגמר נוצרה הברית המתבקשת: בנימינה יב ובנימינה צעירים ביחד עם הרובוט של אופקים. לאחר מאבקים לא פשוטים ניצחה הברית בתחרות. התלמידים, שהתכוננו לתחרות עוד מחודשי הקיץ, הפגינו מקצועיות, עבודת צוות, רוח התנדבות.
 
קבוצת ORBIT 1690 לוקחת חלק בתחרות ה-FRC מאז שנת 2005. הקבוצה מונה כ- 33 תלמידי תיכון (גילאים 16-18) המתכננים ובונים רובוט בפרק זמן קצר של חודשיים בהתאם למשימה הנחשפת בשבת הראשונה של חודש ינואר. לאחר מכן מתחילה תקופת תחרויות בארץ ובחו"ל. ישנן אלפי קבוצות מכל העולם שלוקחות חלק בתחרות. פז אדוט לוין, חבר באורביט 1690 סיפר: "עברתי ספציפית לאורט בנימינה כי שמעתי שמגמת הרובוטיקה ופרויקט ה- FRC שם הם ברמה גבוהה. החברים לקבוצה והמנטורים מלמדים אותי דברים שאין סיכוי שהייתי לומד בבית ספר והם גם עוזרים למצוא פתרונות לקשיים".
 
נועה מילמן, חברת קבוצה אורביט 1690 סיפרה: "לאחר עונה אני מרגישה כי למדתי הרבה לא רק בנושאי רובוטיקה אלא גם לחיים. במהלך השנה שעברה התגבשנו מאוד כקבוצה, בעונה אנחנו מבלים שעות רבות יחד כשאנחנו בונים את הרובוט וזה נותן הרבה הזדמנויות להכיר את חברי הקבוצה."
 
יזהר רחמני הוסיף: "אני שמח שיש לנו את הזכות לאפשר לילדי הסביבה מקום של חינוך אמיתי ואיכותי לטכנולוגיה ובכלל. מקום בו הלמידה היא בכיף ומונעת ממוטיבציה פנימית של התלמיד לצד התנדבות ונתינה חזרה לקהילה שלנו".
 
מנהל בית ספר אורט, יורם יפה: "נבחרת הרובוטיקה שלנו היא המקום בו התשוקה והכישרון נפגשים ויוצרים דברים נפלאים. הלמידה מאפשרת חשיפה לכל מקצועות ההנדסה: תוכנה, אלקטרוניקה, מכניקה ועוד תוך שימוש בכלים טכנולוגיים עדכניים מהתעשיה. המגמה מכינה את הבוגרים לעולם העבודה עם דגש על נושאים כגון ניהול משימות וזמן נכון, עבודה בצוותים, יכולות לימוד עצמי ועוד. אני רוצה להודות למורים, לצוותי החינוך ולמנטורים המתנדבים מהקהילה ולספונסרים של הקבוצה".
 
מנהלת אגף חק"ר, מוניק וקנין: " מגמת הרובוטיקה באורט בנימינה הינה בגדר מעצמת רובוטיקה בה לומדים תלמידים שחיים ונושמים את התחום. בתחרות הזו התלמידים רגשו לא רק בשל זכייתם אלא בשל יכולת החיבור הבין אנושי עם קבוצות בתחרות, ביכולת עבודת הצוות הפנימית והחיצונית.
קרדיט תמונה: בית ספר אורט